Flaskmpeg en de goede instellingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 12:45
Ik heb nu al een paar keer geprobeerd om met Flaskmpeg een dvd te rippen. Ik gebruik de fast motion, key frame op 1 sec, een datarate van 910 kbps. Het geluid wordt omgezet naar 96 kbits, 44.100 Hz Stereo in mp3.
Het probleem is dat na zo'n 20 minuten het geluid niet goed loopt met de rest van de film. Weet iemand een manier om dit direct goed te krijgen met Flaskmpeg.
Mijn configuratie is duron600, 128mb, msik7t-pro en een soundblaster64 (niet onboard)

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
dat klopt, er zit een fout in de mp3 encoding waardoor de audio een iets andere snelheid krijgt (ik geloof 0,040% of zo, maar dat merk je dus na een aantal minuten al) ik heb zelf twee oplossingen gevonden:
- geluid als wav rippen en later met virtualdub naar mp3 omzetten (virtualdub corrigeert het probleem) Dit is de beste methode van de twee, duurt alleen wat langer

-framerate iets bijstellen (kan met een framrate changer programma) dit is de snelste optie, alleen krijgt je film een iest andere lengte.

• nadd
pianoman bedankt voor de tip, nu nog hopen op een update voor flaskmpeg, wanth et iswel lekker makkelijk rippen

• Compacto
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 20:14
Wat beter werkt is het geluid gewoon op 48khz mp3 coderen, dan werkt het wel prima. Wellicht heb je wel een andere mp3 codec nodig, maar die kan je wel downen

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

DVD geluid is 48 KHz, zoals pianoman zegt kun je het eerst apart rippen als een wav bestand van 48 KHz en later en 44.1 KHz omzetten. Dit is GIGANTISCH veel werk (schijfruimte).
Beter is om het geluid op 48 KHz te rippen (same as input optie ofzo).
Dit zegt Nickyguides:

"On to the Audio tab always select 'Decode audio' if you want sound. For DVD's un-check the 'same as input box' and select 48000 Hz (just to make sure you have the right setting). For Mpeg-1 you'd use same as input or 44100Hz. Never use 44100Hz with DVD's or you will get audio synchronization problems."

oh ja, verander de framerate NIET. Dat is volgens mij echt onzin. In alle guides wordt dat afgeraden...

http://www.digital-digest.com/nickyguides/flaskmpeg.htm

http://www.digital-digest.com/nickyguides/

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik was nog wat vergeten, 48khz is inderdaad de makkelijkste optie, maar dat is voor mij geen optie omdat mijn geluidskaart daar zo moeilijk over doet. Maar framerate aanpassen is echt geen onzin hoor, het is voor mij de snelste methode, tegenwoordig rip ik beeld en geluid apart, maar als ik snel een kopie wil maken dan is de framerate methode het snelst, je past gewoon de framerate aan totdat het video bestand even lang is als het audiobestand, de film ziet er dan nog even goed uit, het scheelt maar een aantal seconden op een film

• nadd
Ik heb nu deze mp3-codec is dat de goeie
de frauenhoff 2S MPEG layer3 codec (professional)

Als dat zo is dan ga ik effe rippen. Jammer dat dat nog steeds zo'n tien uur duurt bij mij (helaas maar een duron600) ;)

Verwijderd

Ik heb ook al eens een filmpje geript, tering wat duurt dat lang. :(
Film en geluid apart geript maar het geluid is tering zacht (kmoet de speakers vollop doen om wat te horen) is dit bekend?? zoja wat is dan de oplossing???

• nadd
Volgens mij kan je het geluidsniveau instellen met virtualdub in de divx
Pagina: 1