[XP]schijfopruiming: oude bestanden comprimeren

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:00
Ik ben bezig om me harde schijf met windows XP op te schonen, defragmentatie gedaan en toen schijfopruiming opgestart.
Schijfopruiming geeft aan bij "oude bestanden comprimeren" dat hiermee 2,4 GB mee kan worden gewonnen.
Natuurlijk lekker als ik 2,4 GB kan opschonen alleen ik weet dus niet wat voor bestanden dat zijn, mischien zijn het wel hele belangrijke bestanden :?

Mijn vraag is dus: is het veilig om ze door schijfopruiming te laten verwijderen?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

dimitio schreef op 30 maart 2004 @ 15:01:
Schijfopruiming geeft aan bij "oude bestanden comprimeren" dat hiermee 2,4 GB mee kan worden gewonnen.
te laten verwijderen?
:?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:00
Ja dit zijn volgens mij bestanden die windows heeft het gecomprimeerd en die kan je vervolgens verwijderen met schijfopruiming

Ik heb btw ook niet aangegeven dat windows station C: moet "comprimeren om schijfruimte te besparen" Dus dan vraag ik me ook af waar die gecomprimeerde bestanden vandaan komen :?

[ Voor 46% gewijzigd door Dude86 op 30-03-2004 15:10 ]

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:51

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Windows geeft aan dat er oude bestanden op je schijf staan(bestanden die bijvoorbeeld al 60dagen niet meer gebruikt zijn), dat je die kunt comprimeren en om zo ruimte te besparen. Je kan trouwens aangeven bij hoeveel dagen een bestand pas als oud wordt gezien.

Dus bestanden die jouw systeem al een tijd niet heeft gebruikt worden dan gecomprimeerd, heeft dus nix met verwijderen te maken.

Forever raver!
Specs: Workstation Server