[bluetooth] GSM gebruiken als speaker & microfoon voor de PC

Pagina: 1
Acties:
  • 2.910 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98832

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort Skype en ben er erg enthousiast over. Wat ik nu wil weten is of het volgende mogelijk is.

Ik wil graag mijn GSM met bluetooth gaan gebruiken als speaker en microfoon voor mijn PC. Dus een USB-bluetooth stick in de computer en vervolgens Skype gebruiken via de GSM. Uiteraard zal er via de computer verbinding moeten worden gemaakt, daar gaat het niet om. Het gaat erom of het mogelijk is de GSM te gebruiken als speaker en microfoon voor de PC middels een bluetooth verbinding.

Ik heb het zlef nog niet kunnen proberen aangezien ik geen usb-bluetooth stick heb, maar als het mogelijk is dan ga ik die direct halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98832

Topicstarter
Is er helemaal niemand die hier iets over te melden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Via de gsm weet ik niet of dit mogelijk is.
Een vriend van me Skypt wel met zijn draadloos BT oortje. Kwaliteit valt mee, maar een cheap headset van 10eur is veel beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Volgens mij wordt alleen een headset ondersteund...je kunt wel het geluid van je gsm afspelen op de pc...maar je kunt niet de gsm gebruiken, zover ik weet, als een vervanging voor de microfoon van je pc... en volgens mij met het niet headset profiel ( 1.2 ) moet het superhelder klinken via je BT headsetje...skype heb ik het hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
frankvanhoesel schreef op 31 maart 2004 @ 11:38:
Volgens mij wordt alleen een headset ondersteund...je kunt wel het geluid van je gsm afspelen op de pc...maar je kunt niet de gsm gebruiken, zover ik weet, als een vervanging voor de microfoon van je pc... en volgens mij met het niet headset profiel ( 1.2 ) moet het superhelder klinken via je BT headsetje...skype heb ik het hierover.
Headset profiel 1.2?

Is dat software dat je moet installeren om een BT headset te laten werken icm. je pc?

[ Voor 5% gewijzigd door Eastman op 31-03-2004 12:50 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
frankvanhoesel schreef op 31 maart 2004 @ 11:38:
je kunt ieder geluid dat op je pc afgespeeld wordt als microfoon gebruiken, dus ook je gsm. Gewoon input op stereo mix (d8 ik) zetten, zo gebruik je de input van je pc als mic. Je hoort dan ook de pling geluiden van msn en foutmeldingen.

Ik weet dat omdat ik wel eens vaker via msn tegen iemand "luister hier eens naar" heb gezegd, en dan de stereo mix pakte als microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
wat is skype?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 15:13

Tim Schuhmacher

abasios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41

bladebla

<Piéééép>

Naast Skype is dit ook interessant voor voice recognition software, en dan doel ik meer op een headset aangezien dat wat praktischer is dan met je gsm aan je hoofd :) De geluidskwaliteit is dan wel van belang, is die goed genoeg bij BT headsets, of verschilt dat sterk per merk?

Back ontopic: Wel leuk bedacht van de TS'er. Zo kun je toch draadloos met je mobiel aan je oor rondlopen en gratis bellen :)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:47
Klein schopje...
Ik vroeg het me laatst ook af, omdat het met skype niet altijd perfect werkt.
Is er iemand die in de tussentijd hier wat op gevonden heeft? Er is redelijk wat tijd overheen gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hebt dit: http://www.epyxmobile.com/, maar ik heb het zelf nooit aan de praat gekregen omdat ik de bijgeleverde Widcomm-driver van mijn bluetooth ontvanger kwijt ben en een andere niet werkt (werkt met licenties)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:47
Ik hoop dat dit werkt. Ik ga er eens even mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Sabbi

je denkt aan mij.

heu, epixmobile is idd om je mobiel aan skype te hangen, maar niet zoals je denkt. met dit prog kan je een mobiel aan skype hangen zodat je vervolgens met een andere mobiel naar mobiel 1 kan bellen, die je dan doorschakelt naar skype. Dus je hebt 2 mobielen nodig, en het kost geld. Weinig ideaal.

Als je je mobiel echt als een headset wil gebruiken zal je mobiel het headsetprotocol moeten ondersteunen (vanuit de headset kant) en naar mijn weten zijn er geen gsms die dat kunnen... Beter koop je dus een bt-headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sabbi schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:28:
heu, epixmobile is idd om je mobiel aan skype te hangen, maar niet zoals je denkt. met dit prog kan je een mobiel aan skype hangen zodat je vervolgens met een andere mobiel naar mobiel 1 kan bellen, die je dan doorschakelt naar skype. Dus je hebt 2 mobielen nodig, en het kost geld. Weinig ideaal.

Als je je mobiel echt als een headset wil gebruiken zal je mobiel het headsetprotocol moeten ondersteunen (vanuit de headset kant) en naar mijn weten zijn er geen gsms die dat kunnen... Beter koop je dus een bt-headset.
Er staat toch echt bij de free variant:

Call Skype users from your mobile

Make international calls from your mobile to any number at SkypeOut rates

Waar jij het over hebt is volgens mij een functionaliteit van de proversie (kan zijn dat ik het fout heb hoor, ik heb het immers niet aan de praat gekregen ;))

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Sabbi

je denkt aan mij.

Marzman schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:51:
[...]

Er staat toch echt bij de free variant:

Call Skype users from your mobile

Make international calls from your mobile to any number at SkypeOut rates

Waar jij het over hebt is volgens mij een functionaliteit van de proversie (kan zijn dat ik het fout heb hoor, ik heb het immers niet aan de praat gekregen ;))
nee, het werkt echt zoals ik zeg (ik heb het aan de praat gekregen)
Het is dus het idee dat je een ubercheapo tel+sim naast je pc legt om zo met een andere mobiel naar je skype te bellen.. soort omslachtige skypeout/in dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146668

Deze post is al heeeeel oud!

Maar ik ga toch reageren.

Er is een manier om skype te gebruiken met je mobiel. wat ik heb gedaan is het volgende:

1) via de bluetooth op mijn computer kan ik internetten met mijn mobiel.
2) skype voor mobiel gedownload. die maakt ook gebruik van bluetooth internet

that's it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 146668 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:23:
Deze post is al heeeeel oud!

Maar ik ga toch reageren.

Er is een manier om skype te gebruiken met je mobiel. wat ik heb gedaan is het volgende:

1) via de bluetooth op mijn computer kan ik internetten met mijn mobiel.
2) skype voor mobiel gedownload. die maakt ook gebruik van bluetooth internet

that's it!
Welke telefoon heb je dan?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sony w880i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zou je misschien een link kunnen geven waar je Skype voor je W880i kan downloaden? Ik heb namelijk ook een W880i, maar kan het nergens vinden. :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De site waar ik het voorheen vandaan haalde heeft het programma niet meer maar...

Als je naar http://www.skype.com/intl/en-gb/download/skype/mobile/ gaat, kom je gewoon op de skype site. het voorbeeld plaatje is zelfs van een w880i.

dit programma heb ik nog niet geprobeerd, maar is denk ik beter omdat het van de makers zelf is. Het zou kunnen dat Nederland alleen nog niet ondersteund wordt qua uitgaande gesprekken. alleen inkomend. ziet er echter naar uit dat dit ook wel wordt bijgewerkt.
Pagina: 1