Toon posts:

Systeem fout windows

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat de volgende waarschuwing van Windows betekend.

Wij hebben een klein thuis netwerkje waar 1 server en een host gebruikt worden. Met de host kunnen we bij de server en andersom. Ook de printer is gedeeld. Ik ben nu bang dat iemand loopt te rotzooien met onze pc's maar misschien ben ik bang voor niets. De host is een wireless verbinding en is beveiligd met McAfee en Zonealarm Pro.
Sinds dat wij die melding krijgen zijn we ook vaak de verbinding met de wireless kwijt.

In de Systeemfout staat:

Er is een IP-adres conflict met een ander systeem op het netwerk gevonden!!!!!!!!!!!

Kan iemand mij vertellen of ik hier inderdaad bang voor moet zijn ofdat dit een vaker voorkomend probleem is.

Alvast mijn dank

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Het betekend dat er iemand anders het zelfde IP adres wil gebruiken op jou netwerk. Vermoedelijk een buurman met een een wireless netwerkje.
Je moet even kijken of anderen niet jouw DHCP server proberen te benaderen.

...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, ja ik ben niet zo fantatisch goed op pc gebied hoe doe ik dat

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Door de FAQ te lezen... :|

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Sorry, maar dit vind ik echt te basic. Wanneer je al op deze manier reageert op een antwoord waarin een paar technische termen staan, dan denk ik dat GoT niet echt de juiste plaats voor je is. Lees eventueel de FAQ van Network Troubleshooting eens door. Mocht dit jouw pet te boven gaan, dan raad ik je aan om eerst Tweaker- en forumervaring op te doen op sites als www.beginnersweb.nl, www.iksnaphetniet.nl, www.helpmij.nl, etc zoals uitgelegd in de FAQ Forumgedrag.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Dit topic is gesloten.