Hey ik probeer via een visual basic ADODC bestruringselement een datacombobox aan het werk te krijgen.
Ik heb een database films.mdb en een tabel filmlijst met daarin de velden: filmnr(sleutel), filmnaam, genre, ...
Nu wil ik op mijn formulier in visual basic een combo-box krijgen waar ik de filmnaam selecteer en dat de rest van de velden zich automatisch aanpassen maar ik krijg die lijst niet gevuld.
Ik vul in:
(verbinding met databse via ADODC is gelukt)
DBCOMBO.datasource = adodc1
DBCOMBO.datafield = filmnaam
bij DBCOMBO.list staat zo'n pijltje naar beneden maar er staat niets in de lijst.
en als ik op DBCOMBO.RowSource druk krijg ik volgende fout:
"No compatible data source was found for this control. Please add an intrinsic Data Control or a remote data control to the form.
Kan iemand me hier mee helpen?
tnx
Ik heb een database films.mdb en een tabel filmlijst met daarin de velden: filmnr(sleutel), filmnaam, genre, ...
Nu wil ik op mijn formulier in visual basic een combo-box krijgen waar ik de filmnaam selecteer en dat de rest van de velden zich automatisch aanpassen maar ik krijg die lijst niet gevuld.
Ik vul in:
(verbinding met databse via ADODC is gelukt)
DBCOMBO.datasource = adodc1
DBCOMBO.datafield = filmnaam
bij DBCOMBO.list staat zo'n pijltje naar beneden maar er staat niets in de lijst.
en als ik op DBCOMBO.RowSource druk krijg ik volgende fout:
"No compatible data source was found for this control. Please add an intrinsic Data Control or a remote data control to the form.
Kan iemand me hier mee helpen?
tnx