Toon posts:

netwerkprinter & het copy commando

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
greets iedereen,
ik heb een vraagje ik heb een hp5600(usb aangesloten) die dubbelzijdig kan afdrukken .. Heel leuk zou je zo zeggen maar het is de bedoelling dat hij met 'net use' gekoppelt word aan een printerpoort, zodat ik in dos modus een bestand naar die poort kan sturen. Maar in dos word alleen enkelzijdig afgedrukt wat ik ook in de driver instel. Weet iemand een manier/instelling om toch dubbelzijdig te kunnen afdrukken in dos?
Ik heb gesearched en gegoogeld en niks gevonden dus ik betwijfel of het mogelijk is maar toch .. welke tweaker kan mij helpen. :P
greets,
intact

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 09:44
Ik heb soortgelijk probeer gehad en zo opgelost (workaround)
1) Printer geinstalleerd op windows 2000 machine
2) Printer op de windows 2000 machine geshared
3) Op de machine welke onder dos modes draait de printer toegvoegd met net use

Nadeel is dat de windows 2000 machine aan moet staan om de 'dos modes' pc te laten printen. Voordeel is dat je op de windows 2000 machine de printinstellingen goed kan zetten.
succes

Verwijderd

Topicstarter
op die maniers staat het al geinstalleerd .sorry mischien had ik iets duidelijker moeten zijn .. het probleem is dat op de een of andere manier de instellingen van de windowsdriver genegeert worden
in ieder geval bedankt voor het meedenken _/-\o_

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Andere situatie maar misschien heb je er iets aan...

heb een 5600 aan een jetdirect hangen onder een w2k server. Dubbel printen via w2k spooler vanaf clients is echter niet mogelijk.

Heb op paar clients , nt4 ws, zo ingericht dat pc rechtsteeks naar de jetdirect printen ipv de w2k server spooler.

[ Voor 5% gewijzigd door bgrr op 30-03-2004 20:54 ]