Toon posts:

[NAL] doorgeven van programma parameters werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij gebruiken een Novell 5.1 netwerk en beheren de applicaties via de
zgn. Application Launcher.

Op mijn eigen computer waar dit wel kan kan ik probleemloos het programma
met een snelkoppeling vanaf het netwerk opstarten. In de snelkoppeling zie
ik
L:\blaat\MD8RNTM.EXE
"Z:\APPL\blaat\CD\CDROM\DATA\blaat.md8" staan.
In de Application Launcher moet ik de plaats van de executable aangeven en
het gedeelte tussen aanhalingstekens als opstartparameter meegeven.

Als ik het programma probeer te starten, opent echter alleen de mediator en
niet de .md8 file. Ik kan deze vervolgens wel openen via de menubalk
(File...), waarna het programma gewoon start.
Maar ... Ik wil beide dingen natuurlijk in één keer.

edit:

Ik heb al gezocht op google.nl / novel.com / got maar ik kan niet iets vinden waar dit
wordt opgelost of waar hetzelfde probleem staat

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 14:13 ]

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Waarom gebruik je niet gewoon Nwadmin om de applicaties van je Nal te definieren en te beheren?

Verwijderd

Topicstarter
In de application launcher geef je de executable aan en geef ik de string tussen de aanhalingstekens mee als opstartparameter. Deze zijn nodig om de link goed te laten functioneren. In Windows plak je deze dus gewoon erachter tussen aanhalingstekens.

Verwijderd

Ik stel de vraag nogmaals: Waarom werk je niet met Nwadmin om je applicaties te beheren.

Verwijderd

Topicstarter
Daar werken we mee. (ik moet de vraag stellen voor het systeembeheer vandaar de trage reactie)
Maar zodra de parameters worden mee gegeven worden deze genegeerd.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:41

Jaymz

Keep on moving !

Je hebt binnen applicatie objecten (bij Environment) toch 'command line parameters'. Wat gebeurd er als je die gebruikt ? :)

Verwijderd

Wat jaym je vraagt had mijn volgende vraag geweest.
Gewoon de properties van het applicatie object in nwadmin opvragen en dan bij environment de settings meegeven.(let op je kunt hier het best een unc path meegeven dat scheelt extra drivemappings)

Verwijderd

Topicstarter
Ze maken gebruik van NWAdmin en geven daar ook de parameters op zoals wordt beschreven maar
ze worden gewoon weg genegeerd.

Het gaat hier dus om dat de link mediator opent en daarbij een bestand mee opent

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Doen andere applicaties dit wel ? :)

Oftwel: Is dit een NAL probleem of een Mediator probleem, 't lijkt me zinnig om daar achter te komen :)

Probeer desnoods zelf een snelkoppeling te maken en NAL de snelkoppeling te laten lanceren :)

[ Voor 26% gewijzigd door Jaymz op 01-04-2004 00:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er draaien voor de rest geen andere applicatie's op het netwerk welke parameters behoeve om op te starten.

Mediator doet het wel netjes onder windows ed met de opstart parameters, vind het dus raar dat het anders niet zou werken.

Ik zal dan eens een handmatige snelkoppeling maken en die proberen te starten.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 13:05:
Er draaien voor de rest geen andere applicatie's op het netwerk welke parameters behoeve om op te starten.
Je kan er natuurljk altijd zelf eventjes een applicatie maken die dat wel doet (desnoods die een Word opent met als parameter een .doc). Dan weet je iig wat je probleem is (wat je nu dus in feite niet weet ;))
Pagina: 1