Toon posts:

[RedHat 9-RAID1] Hoe raid 1 verbreken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een systeem met 2x 120gb ide schijven, hier heb ik tijdens de installatie van redhat gezegd dat er een Raid 1 van moet worden gemaakt. Echter werkt deze raid niet fatsoendelijk er is namelijk maar 1 schijf die de bootsector heeft. nu wil ik 1 van de 2 schijven ontkoppelen uit de raid en hier maar een normale kopie heen shedulen. alleen het probleem is dus hoe krijg ik de raid array ongedaan zonder dat ik alle gegevens ga verliezen?

Verwijderd

Ik weet het niet zeker, maar kan je niet in lilo.conf boot=/dev/mdX veranderen naar boot=/dev/hdX en root=/dev/hdX, dan in /sbin lilo -v draaien, alles staat toch gemirrored. Dit ook in /etc/fstab aanpassen.

Correct me if I'm wrong.

ps. dit geldt natuurlijk voor al jouw partities naar hdX veranderen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 16:54 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wat jambek hierboven aangeeft is inderdaad de betere oplossing. Ik heb zelf 2 scsi schijven in mirror, en heb daar ook de bootsector op de 1e partitie van de disks -> via fdisk op beide schijven de 1e partitie bootable maken, en 2x lilo draaien, 1x met boot=/dev/sda1 en 1x met boot=/dev/sdb1, werkt prima, kan er gewoon een disk uittrekken en hij boot gewoon :)