Welke wireless apparatuur benodigd?*

Pagina: 1
Acties:

• basu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-07 15:05
Mijn situatie is de volgende:

Ik heb ADSL thuis, met een SMC Wireless router die ook fungeert als modem.
Ik heb thuis een Imac en een PC laptop met een Sitecom WLAN kaartje, die thuis allebei uitstekend functioneren.
Aan de overkant van de straat heb ik een studio/werkruimte waar ik graag ook mijn netwerk wil benutten, mijn laptop staat daar vaak, plus nog een stuk of 3 PC's.
Op dit moment heb ik twee aansluitingen maar ik zou graag een Power ADSL abbo op beide locaties gebruiken die ongeveer 15 meter uit elkaar liggen. Mijn netwerkverbinding haalt het op dit moment net niet, ik neem aan dat hjet aan mijn PMCI kaartje ligt, die geen externe antenne heeft.

Wie kan me wat tips geven ?

Bij voorbaat dank!

Bas

Verwijderd

Als ik het goed heb kan je ook 2 draadloze routers met elkaar koppelen (draadloos)...
en daar zitten wel antennes op, misschien dat dat werkt??

succes

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

lijkt mij duidelijk...

en accespoint aan de andere kant met evt. een iets langere antenne of een richtantenne (dan aan beide kanten 1 rictahntenne, daar zou je dan dus een apart accespoint voor kunnen gebruiken, wat sowieso aan beide kanten moet als je nog wirelesss wilt netwerken)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

Een acces point werkt niet goed. Soms zelfs helemaal niet. Een acces point creerd een nieuw netwerk. De twee netwerken willen/kunnen niet met elkaar communiceren.

Wat je het beste kunt gebruiken is een repeater die ervoor zorgt dat het signaal versterkt wordt.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Verwijderd

Ja een repeater...os een idee maar ik weet niet waar je je acces point precies heb neergezet....De max afstand wordt ook vooral beinvloed door een dikke muur ofzo dus ik raad je aan de acces point zo te zetten dat je daar het minst last van heb..

Gr James

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 11:30:
Ja een repeater...os een idee maar ik weet niet waar je je acces point precies heb neergezet....De max afstand wordt ook vooral beinvloed door een dikke muur ofzo dus ik raad je aan de acces point zo te zetten dat je daar het minst last van heb..

Gr James
Groeten doen we hier niet, lees de algemene FAQ en registratievoorwaarden eens door. Als je wil groeten kan dit in je ondertitel, daar is deze namelijk voor.

Je post is wederom door brak taalgebruik en gebrekkige interpunctie lastig te lezen en is ook niet echt nuttig. Ik denk dat iedereen wel weet dat een signaal lastiger door een dikke muur komt als door de open lucht.
trixx schreef op 30 maart 2004 @ 16:04:
Een acces point werkt niet goed. Soms zelfs helemaal niet. Een acces point creerd een nieuw netwerk. De twee netwerken willen/kunnen niet met elkaar communiceren.

Wat je het beste kunt gebruiken is een repeater die ervoor zorgt dat het signaal versterkt wordt.
Een WiFi repeater is hier een beetje overkill en erg prijzig. Je kan een accesspoint zo instellen dat ie een verbinding maakt (accesspoints hebben normaal erg goede antennes) met het andere netwerk en op die manier dus het netwerk uitbreid. Het verschil met de repeater is dat een accesspoint het via de software doet en een repeater via de hardware.

Het grote voordeel van WiFi is juist dat je met een simpel accesspoint van een paar tientjes je netwerk zo met een 300 meter kan uitbreiden, dit heet een AP bridge of point-to-point. Zie plaatje: (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://www.mofoc.net/pics/ap.gif

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 12:22 ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

15meter moet lukken met een goede directionele antenne. Kijk gewoon bij SMC, die hebben van die dingen.

Antenne uit je pci kaart schroeven, en een van de antennes uit de router. En dan zo'n richt-antenne erop.

Verwijderd

Titeledit.

• basu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-07 15:05
Jongens (meiden?) bedankt voor alle hulp!
Ik heb een Edimax acces pointje gekocht en in mijn studio gezet. Werkt als een tiet!

Bas
Pagina: 1