[2000] Voorkomen dat virusscanner service gestopt wordt*

Pagina: 1
Acties:

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 16:42
ik zit hier op mijn stage met een win 2000 server.
nu wil ik voor een groep gebruikers instellen dat ze bij services de virusscanner niet uit kunnen zetten
ik heb al de policies doorgezocht en ik heb daar wel een policie gevonden maar dat werkt niet goed
weet iemand hoe ik dat zo in moet stellen dat hun de virusscanner niet uit kunnen zetten ?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:08
Welke policy heb je precies gevonden?

Services kun je trouwens instellen bij Windows Settings - Security Settings - System Services :)

-

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 16:42
ik had een polici gevonden dat je (norman) de virusscanner die wij hier hebben
niet uit kon schakelen maar dat werkt niet

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit (was: [win 2000 server]policies) zodat er wat meer informatie in je topic staat :)

Verder - als mensen services kunnen starten betekent dat bijna vanzelf dat ze (lokaal) administrator zijn - klopt dat? :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Lijkt me dat de gebruikers teveel rechten hebben, en je kunt vaak (iig bedrijfsvirusscanners de console locken met een wachtwoord) dan komen ze er niet meer onderuit. Ohja blockeer ook task manager ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL