[SBS 2003] Gebruiker krijgt wel mail maar geen toegang

Pagina: 1
Acties:

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Ik voel me vandaag echt een n00b want volgens mij is de oplossing heel simpel.

Ik heb net voor de 1è keer Windows Small Business Server 2003 geinstalleerd en een gebruiker aangemaakt volgens de template etc.

(p.s. Ik ben een SBS2000 freak en dat ken ik nu aardig)

Nu probeer ik via OWA (Outlook Web Access) in te loggen onder de gebruikersnaam en wachtwoord van de net aangemaakte user, doet ie het niet!

edit:
Na 10 min wachten kom ik er wel in via OWA maar Outlook geeft nog dezelfde fout!

Hij zegt dat hij de gebruiker niet kent o.i.d.

Met Outlook 2003 zegt hij dat hij de alias o.i.d. niet kan vinden in de adreslijst.

Ik heb het gevoel dat de mailbox niet is aangemaakt, maar in de AD bij Exchange Tasks zie ik nergens create staan, alleen remove dus de box is er wel.

Ook bij de pop3 connector bij de ontvanger staat deze user er gewoon bij.

Het is alleen wel zo dat bij e-mailadressen staat niets, geen SMTP, geen X400 helemaal nix (wat bij SBS200 wel zo was) dus volgens mij gaat er iets fout.

Weet iemand wat hier aan de hand is, van google en got ben ik nog niet wijzer geworden.

[ Voor 22% gewijzigd door Coolhva op 30-03-2004 13:38 ]

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Dank u vriendelijk ;-)...

Nog even verder gezocht op microsoft.com en kom niets tegen.

Outlook kan nog steeds geen verbinding krijgen maar met OWA kan ik wel weer aanmelden... vaag!

Verwijderd

Heb je de OWA toegang op enabled staan voor de gebruiker?
Properties van de gebruiker-> Exchange Features

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
nou OWA is nu geen probleem (lees boven) maar verbinding maken via Outlook.
Hij zegt gewoon dat ie de gebruiker niet kent.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Coolhva schreef op 30 maart 2004 @ 13:25:
Hij zegt dat hij de gebruiker niet kent o.i.d.

Met Outlook 2003 zegt hij dat hij de alias o.i.d. niet kan vinden in de adreslijst.

Ik heb het gevoel dat de mailbox niet is aangemaakt, maar in de AD bij Exchange Tasks zie ik nergens create staan, alleen remove dus de box is er wel.

Ook bij de pop3 connector bij de ontvanger staat deze user er gewoon bij.

Het is alleen wel zo dat bij e-mailadressen staat niets, geen SMTP, geen X400 helemaal nix (wat bij SBS200 wel zo was) dus volgens mij gaat er iets fout.

Weet iemand wat hier aan de hand is, van google en got ben ik nog niet wijzer geworden.
Als je dan eens zou beginnen met het aanvullen van je data in AD en zorgt dat er wel een mailadres en alias is?
zomaar een ideetje hoor ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als je in OWA zit, zie je de 'testgebruiker' dan ook in de GAL staan?

Enne, wat voor foutmelding krijg je nou precies in Outlook? Resolved ie je server wel goed en zegt ie echt duidelijk dat ie de user niet kent?
Tot slot, je zegt dat je een gebruiker hebt toegevoegd via "de template etc.", maar wat bedoel je dan precies? Maak anders eens een gewone, nieuwe, verse gebruiker aan en probeer het daar even mee.. Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Ook op 30-03-2004 22:24 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Coolhva schreef op 30 maart 2004 @ 18:03:
nou OWA is nu geen probleem (lees boven) maar verbinding maken via Outlook.
Hij zegt gewoon dat ie de gebruiker niet kent.
Maak de "Alias" eens hetzelfde als je gebruikersnaam in de mailbox properties op de server.

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
[quote]Coolhva schreef op 30 maart 2004 @ 13:25:

edit:
Na 10 min wachten kom ik er wel in via OWA maar Outlook geeft nog dezelfde fout!

Oops... niet goed gelezen..

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Ook schreef op 30 maart 2004 @ 22:24:
Als je in OWA zit, zie je de 'testgebruiker' dan ook in de GAL staan?

Enne, wat voor foutmelding krijg je nou precies in Outlook? Resolved ie je server wel goed en zegt ie echt duidelijk dat ie de user niet kent?
Tot slot, je zegt dat je een gebruiker hebt toegevoegd via "de template etc.", maar wat bedoel je dan precies? Maak anders eens een gewone, nieuwe, verse gebruiker aan en probeer het daar even mee.. Succes!
Deze test gebruiker zie ik niet in de GAL staan. Terwijl ik wel een X400 en een SMTP adres heb aangemaakt in de user properties.

Ik heb ook een "verse" nieuwe user gemaakt in AD (niet via de wizard) en via Exchange Tasks een mailbox aangemaakt maar ook op deze manier wil het niet lukken.

In outlook zegt hij gewoon zodra ik op het knopje "naam controleren" klik dat deze naam niet voorkomt in zijn GAL.

Ik ben gisteravond nog 3 uur bezig geweest maar het probleem is er nog steeds. Heeft iemand al ervaring hier met SBS 2003 ICM Exchange?

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Even ter info.

Het blijkt dat Small Business Server 2003 op een multi CPU systeem een patch nodig heeft (dit was een server met Hyper Threading, dus zag windows 2 CPU's) om deze procedure goed uit te voeren.

KB ID: 837444

Ik heb moeten bellen naar MS om deze patch te krijgen omdat dit nergens terug te vinden is op de website van Microsoft.
Pagina: 1