Toon posts:

Zoeken in word bestanden op netwerkmapping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik hoop dat ik nu goed gezocht heb. ik heb door de vragen heen gekeken en de topics maar kon het nit vinden als het er wel staat word ik gek 8)7

maar ik heb een probleem......

Ik moet thuis op mijn pc een networkmapping uit bijvoorbeeld station L:\ alle bestanden vinden die het woord "Machtig" bevatten.(dus de tekst in het bestand zelf) Nou als ik ga zoeken met de search van windows vind hij alle bestanden als ik alles selecteer. Dus heel "Deze Computer" maar als ik een specefiek adres geef bijvoorbeeld L:\school\2004 en dan zoek op "Machtig" vind hij niets......terwijl als ik met de gehele search zoek hij in die map wel bestanden vind.....

What could it be ?!?!
Thnx voor de hulp

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 13:18 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

Reptile209

- gers -

Je kan met de Windows-search niet zoeken *in* bestanden, maar alleen op (delen van) de bestandsnaam. Voor het zoeken van teksten in bestanden, moet je op zoek gaan naar een tooltje (en het zou me niks verbazen als de Office-toolbar zoiets biedt).
Verder kan ik weinig maken van wat je nou hoe en waar hebt geprobeerd, dus als dit niet is wat je bedoelt, probeer het dan nog eens duidelijker uit te leggen. :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
het is wel mogelijk met windows search om *in* een bestand te zoeken.

Bij zoeken staat namelijk a word or phrase in the file.
En daarmee zoekt hij in een file naar het opgegeven woord.
Maar als ik de locatie waar hij moet zoeken zet op heel de computer
vind hij de bestanden die ik nodig heb wel. Maar dan heb je eerst 10.000
andere bestanden die ik niet moet hebben omdat hij de hele computer
afzoekt en dit duurt ook enorm lang. ik wil dat hij op een locatie zoekt
op die netwerkmapping. Maar hij zoekt niet op een opgegeven locatie.

Iets duidelijker ?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

Reptile209

- gers -

Aha, ik heb geen XP (en jij dus wel, vandaar mijn foutje :)) dus ik kan niks voor je uitproberen. Gelukkig kan ik wel [google=xp search "word or phrase"].
Check dit, dit en de overige 12,500 resultaten of dat helpt :)

Zo scherp als een voetbal!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bij mij werkt het wel :? Kom je uberhaupt op die share?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zeker wel....

ik er op komen en zoals ik net al heel omslachtig zei als je zoekt via heel de computer vind hij wel de bestanden op de share maar niet als je alleen de share selecteerd
Pagina: 1