Toon posts:

[debian] image server

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou met behulp van debian een image server maken
deze moet een aantal images kunnen bewaren
ik wou deze zo gaan instellen dat als er een computer geimaged moet worden dat
deze tijdens het opstarten van de pc op f12 drukt en via een netwerk boot
de nieuwe image kan instaleren
ik hoorde dat dat in windows kon dus ik dacht dan moet het vast ook wel met linux werken
ik heb dus 2 clients draaien winxp die ik eens in de zoveel tijd opnieuw wil instaleren, maar met een image is dat natuurlijk veel makkelijk !!
of dat ik de ene keer linux kan imagen op 1vd clients en de andere keer winxp
welk programma (het liefst gratis) onder windows kan ik een image maken en deze op de linux bak zetten ?
en welk programma onder linux ?
het lijkt me dat ik ook samba moet gaan draaien op de image server zodat ik als ik een image heb verandert hem op de linux bak kan zetten
zijn hier how-to's over dit onderwerp?
wie kan er mij op weg helpen?
heeft iemand zoiets thuis draaiend?
lijkt me harstikke mooi om zoiets voor elkaar te krijgen thuis
alvast bedankt!

Tom

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:24
Tsja, vragen als 'zijn hier HOWTO's over' zijn nogal makkelijk zelf uit te vinden (zie tldp.org en google).
Hoe je samba moet installeren/configureren etc. dat is de laatste weken al een paar keer voorbij gekomen, als je *even* zoekt kun je die topics echt nog wel terugvinden in NOS.

Voor het booten van netwerk moet je eens zoeken naar een 'bootp' server, daar zijn inderdaad ook wel HOWTO's over.

Verder mag je wat mij betreft zo een nieuw topic hierover openen, maar dan nadat je zelf wat beter gezocht hebt en dat ook laat blijken uit je topicstart, doe dan meteen je lezers een plezier en gebruik gewoon punten, komma's, spaties, hoofdletters en line breaks op de daarvoor bestemde plaatsen. Zo is het echt niet leesbaar.

Dit topic is gesloten.