Dit is het zoveelste topic over een beschermingsfout, maar met een andere setup dan de andere problemen.
De situatie:
Gisteren deed Win98 SE het nog.
Vandaag doet hij het niet meer, maar geeft een foutmelding bij het opstarten: Beschermingsfout van WIndows, u dient de computer opnieuw op te starten.
Dan kun je hem alleen in de veilige modus krijgen.
Ik ben dus eerst maar naar de veilige modus gegaan en meteen maar mijn bootlog bekeken.
Daar staan drie gefaalde opaties in:
Ik heb bekeken of de twee bovenste bestanden nog aanwezig waren. Dit was zo.
Ik heb ook bij Microsoft gekeken of zij iets in hun toch wel zeer uitgebreide Knowlegde Base hadden staan.
Nu is alles nog hetzelfde als al die andere situaties.
Nu komt de verrassing: Ik ben dit bericht op dezelfde computer op Debian/GNU Linux aan het typen als die waar Win98 opstaat. Het enige verschil is dat Debian op een andere hardeschijf staat, maar ik kan wel zo bij mijn Windows partities, en daar worden dan ook geen errors gemeld.
Dus een memoryprobleem/netwerkkaart probleem lijkt het me niet, zoals in veel topics wordt beschreven.
Dus wat is het dan wel
De situatie:
Gisteren deed Win98 SE het nog.
Vandaag doet hij het niet meer, maar geeft een foutmelding bij het opstarten: Beschermingsfout van WIndows, u dient de computer opnieuw op te starten.
Dan kun je hem alleen in de veilige modus krijgen.
Ik ben dus eerst maar naar de veilige modus gegaan en meteen maar mijn bootlog bekeken.
Daar staan drie gefaalde opaties in:
code:
1
2
3
| LoadFailed = C:\Windows\dblbuff.sys LoadFailed = ndis2sup.vxd INITCompleteFailed = SDVXD |
Ik heb bekeken of de twee bovenste bestanden nog aanwezig waren. Dit was zo.
Ik heb ook bij Microsoft gekeken of zij iets in hun toch wel zeer uitgebreide Knowlegde Base hadden staan.
Nu is alles nog hetzelfde als al die andere situaties.
Nu komt de verrassing: Ik ben dit bericht op dezelfde computer op Debian/GNU Linux aan het typen als die waar Win98 opstaat. Het enige verschil is dat Debian op een andere hardeschijf staat, maar ik kan wel zo bij mijn Windows partities, en daar worden dan ook geen errors gemeld.
Dus een memoryprobleem/netwerkkaart probleem lijkt het me niet, zoals in veel topics wordt beschreven.
Dus wat is het dan wel