Toon posts:

Asus P4P800 met kuren...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een bizar probleem. Ik heb een Intel P4 3.0GHz systeem met een Asus P4P800 mainboard en 2x 512 MB A-DATA DDR 400MHz geheugen, een XFX GeForce4 videokaart en een SB Audigy soundkaart. Voor de rest de standaard DVD-speler, brander en harddisk op de standaard P-ATA aansluitingen. Er wordt een 400Watt Macron voeding gebruikt.

Nu is het probleem dat ik GEEN Windows XP kan installeren. Wanneer ik op een toets druk om vanaf cd te starten dan verschijnt het bekende blauwe setup scherm en dan hangt de pc op het moment dat hij naar de floppy zoekt. Ik heb al diverse instellingen gewijzigd in de BIOS, waaronder ook de FDD uitgeschakeld maar dit heeft niet geholpen. CPU en memory al eens vervangen zonder resultaat. Windows 2000 wil gek genoeg wel vanaf cd geinstalleerd worden maar zodra ik servicepack 4 wil draaien en deze wat files uitpakt, reset de PC spontaan.
De BIOS is al ge-updated naar de laatste versie (1016 dacht ik zo...)

De PC heeft wel goed gewerkt met het "oude" Asus P4B533 bord en 2,26GHz CPU die ooit in deze PC zaten. Dus ook setup vanaf CD!

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn, want dit is echt frustrerend!
Alvast dank!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 21:55
Hmmm heb je het al geprobeerd met 1 van de 2 streepjes geheugen er uit? En de cd werkt zeker weten wel op een ander systeem hé?

PS: Je zult misschien nog wel meer problemen krijgen met de p4p800, spontane inschakeling van onboard geluid, spontane wisseling van boot-devices etc etc... Nee in deze bios upgrade hebben we het gefixt... niet dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ook met een reepje RAM getest (meerdere modules) i.p.v. twee reepjes.
Geen resultaat. Windows CD is in orde trouwens!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 13:40:
Ja ik heb ook met een reepje RAM getest (meerdere modules) i.p.v. twee reepjes.
Geen resultaat. Windows CD is in orde trouwens!
Welke melding krijg je precies in het blauwe scherm ?

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 14:58
Ik heb een zeer vergelijkbare config, maar heb het probleem helemaal niet..

Wat gebeurt er als je de zaak probeert te installeren, zonder bijvoorbeeld je geluidskaart ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat je RAM in je BIOS in HT modus of niet?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Chipset drivers updaten hielp bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 13:50:
[...]

Welke melding krijg je precies in het blauwe scherm ?
Er verschijnt helemaal geen tekst in dit scherm. Het is ook geen blue screen of death, maar het Windows XP setup scherm.

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:58
Vraagje probeer je soms te installeren met je schijven aangesloten op de via raid controller?????

heb je dan al eens aan press f6 to install additonal device drivers gedacht?

het lijkt er namelijk op dat de driver voor je diskdriver niet geladen zijn...

ik heb ook vage problemen met dit bord, ik kan namelijk niet in dos booten? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door AteZ op 30-03-2004 14:54 ]

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Verwijderd

Topicstarter
Neo_TGP schreef op 30 maart 2004 @ 13:54:
Ik heb een zeer vergelijkbare config, maar heb het probleem helemaal niet..

Wat gebeurt er als je de zaak probeert te installeren, zonder bijvoorbeeld je geluidskaart ?
Ik heb de geluidskaart al eens verwijderd en geprobeerd, maar ook dit heeft niet geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk eerlijk gezegd toch dat het moederbord niet helemaal tof is en ik deze maar binnen garantie moet omruilen. Balen!! :(

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 13:23
Gody schreef op 30 maart 2004 @ 12:55:
PS: Je zult misschien nog wel meer problemen krijgen met de p4p800, spontane inschakeling van onboard geluid, spontane wisseling van boot-devices etc etc... Nee in deze bios upgrade hebben we het gefixt... niet dus :)
Vreemd, ik heb op de zaak waar ik als td werkt al zeker 50 systemen met dat mobo gebouwd ( + nog wat losse verkoop ), en nog geen 1 keer ben ik het probleem dat jij beschrijft tegen gekomen. Maargoed kan toeval zijn natuurlijk.

Ontopic: Ik zou het bord idd gewoon ff laten omruilen.

[ Voor 5% gewijzigd door remsie op 30-03-2004 23:36 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, alleen krijg ik het blauwe set-up beeld van XP niet. Mijn config is niet veranderd sinds de vorige install (op de nieuwe HD na voor mijn OS die de ouwe 20 giegert gaat vervangen) en snap er de ballen van. Het ligt niet aan de CDs (heb er 2) of aan de cd-rom drive (ook al eens verwisseld). Mijn Debian netinstall en Mandrake 10 CDs doen het wel prima, maar die wilde ik nou niet installen.

Ik las in een andere thread dat iemand zijn USB en video-out stekkers eruit haalde en de installatie toen wel doorging. Ik ga dat dalijk proberen (beetje raar met alle USB muizen en TBs tegenwoordig).

Als dat niet werkt dan zie ik als enigste optie om alle niet-essentiele spullen eruit te slopen (geluidskaart etc) en hopen dat dan wel werkt.

Verwijderd

hmmz, geen succes.
USB appatraten eruit en gewoon ps/2 TB en muis gebruiken werkt niet. Onnodige kaarten eruit helpt ook niet.
HT uitzetten heeft geen nut want als je na de install het weer aanzet dan borkt windows en zit je weer in dezelfde situatie. Ik heb voor de rest geen RAID (wel S-ata raid op mobo maar die gebruik ik niet).

Niemand die er wat op gevonden heeft? Ik heb echt mijn bak nodig voor school en werk en dit vind ik gewoon zwaar klote. Tis ook typisch dat alleen XP install het niet doet.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb het toch aan de praat gekregen! Het bleek dat mijn Sandisk flashcard reader USB de boosdoener was. Wanneer deze is losgekoppeld gaat de installatie wel door. Ik denk dat Windows setup in de war raakt door deze removable media op USB niveau.

Wat mij betreft kan dit topic op slot. 8)7

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

windows ziet die flashcard ook als een drive bij installatie
en probeert die dus te lezen
als je lang genoeg had gewacht dan was ie door gegaan.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
is het toevalig een P4P800 - E? zijn problemen met Aopen voedingen.

[ Voor 40% gewijzigd door Mister_X op 02-04-2004 19:31 ]

Pagina: 1