Barebone voor entertainment centre

Pagina: 1
Acties:

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Ik zoek een kast voor een entertainment cente bij mij in de huiskamer. Ik heb al aardig wat lopen zoeken tussen de barebones, maar ik kom er niet uit.

Ik wil er dit mee kunnen doen:
- video recorder vervangen dmv grote HD en TV-kaart
- geen draden trekken voor het netwerk, dus wireless
- snelle cpu, zodat hij tegelijk divx kan afspelen en bittorrent/ftp/web/mail server kan spelen voor de 2 bewoners van dit huis
- DVD's lezen en schrijven
- goede tv-out
- stil zijn
- beetje leuk eruit zien in de huiskamer naast de stereo

Het probleem is de TV-kaart en het wireless netwerkkaartje. Beide zitten op geen van de barebone systemen die ik heb gezien. Verder heb ik bij Eynstein een ITX kast gezien, maar die leveren maar 1 moederbordje erbij en die is alleen voor zo'n super slome CPU.

Heeft 1 van jullie een idee? Mocht je zin hebben om het hele systeem al bij elkaar te zoeken. Mijn totale budget, dus zonder monitor, maar met draadloze muis en toetsenbord is max 1200 euro.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

een mini-itx bordje zou in princiepe volstaan.... als je echter iets krachtigers wil ( lees; luidruchtiger ) dan zou ik gaan voor een Shuttle barebone i.c.m mobile athlon xp , is wel duurder maar ook krachtiger. Echt stil is het zaakje niet dan, maar daar valt waarschijnlijk wel wat aan te doen.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 11:50

pietje63

RTFM

wireless -> koop een pci kaart of een sub stick
tv-kaart -> als je agp het een all-in-one-wonder dingetje

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
USB tvkaart of wireless kaartje lijkt me niet zo handig als het bij de rest van het stereo torentje moet staan.
Die shuttles hebben maar 1 pci slot.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 14:19
Er zijn shuttles met ingebouwde wireless lan. Ik zoek wel even op www.shuttle.com

Oke niet helemaal waar maar je kunt een addon er voor kopen, deze stop achter in in je shuttle. http://us.shuttle.com/specs_access.asp?pro_id=318
Afbeeldingslocatie: http://www.us.shuttle.com/Images/AccessoryGuide/PN11.jpg
Voor de rest moet je kiezen tussen een intel of een amd systeem. En dan koop je een vivo kaart van bijvoorbeeld Ati.
Voor €1200 moet dat echt wel lukken hoor.

[ Voor 78% gewijzigd door Loev op 30-03-2004 13:19 ]

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Ik heb nu gekozen voor een Soltek QBIC EQ3702A Aluminum Plate als barebone en een losse USB netwerkkaart (Linksys WUSB11). Die shuttles zijn toch meer mini pc's dan dat ze zich proberen voor te doen als huiskamer materiaal.

Dit is zoals ik het nu in een winkelwagentje heb staan:
Linksys WUSB11 1 47,90 47,90
Dane-Elec Memory PC2700, 333 MHz, -, 2,5, 512 MB 2 78,15 156,30
NEC ND-2500A OEM, Wit 1 84,87 84,87
AMD Athlon XP 2800+ Box 333 MHz, Boxed 1 104,20 104,20
Maxtor Diamond Max Plus 9 200 GB, 7200 rpm, 8 MB 1 115,97 115,97
Soltek QBIC EQ3702A Aluminum Plate 1 231,09 231,09
Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical Retail 1 53,78 53,78
Hauppauge WinTV Express 1 38,65 38,65

Bijna 1000 uri in totaal.

• Falcon
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je wilt wireless.. en als die servers gaan draaien .. lijkt het me verstandig om toch over tegaan naar 54mbit.

Trouwens waar heb jij je winkelwagentje samen gesteld

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Ik heb het bij Salland Automatisering besteld, niet omdat ze zo goed zijn, maar vooral omdat ze gewoon in tegenstelling alles hadden wat ik nodig had en ik koop liever alles bij 1 zaak.

Ik heb helaas toch maar een 11mbit accesspoint, en die zal niet snel vervangen worden, dus het heeft geen nut om meer geld uit te geven voor iets wat niet gebruikt gaat worden.
11mbit is toch snel zat om mijn 1.5mit netwerk verbinding vol te trekken en om divx te streamen over het netwerk mocht dat nodig zijn.

Verwijderd

Ik besprak zelf in dit topic de Asus Pundit, lijkt voor het doel zeer geschikt, lust tot P4 2.8 GHz, lots of memory, heeft standaard S-video uitgang, 6-kanaals geluid, en kun je verder helemaal configureren zoals je wilt. Er kunnen ook nog twee PCI-kaartjes in, dat zouden dus de wireless network kaart en een TV kaartje kunnen worden. Verder voor dat doel een groooote hdd en een DVD brander/lezer. En het kastje ziet er erg stijlvol uit. Kijk maar.

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Ik heb hem al besteld, dus kan nu niet veel meer veranderen. Ook voeren ze die Asus niet in hun bestand, al wel is hij wel mooi en handig.

Pagina: 1