Toon posts:

[vb6] Html-bestand openen/afdrukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik moest bepaalde afdrukken maken in mijn programma, en wegens geen officiele versie van cyrstal reports (downloaden is geen optie aangezien het voor stage is )en de beperkte mogelijkheden van data report van vb6 , heb ik mijn rapporten gewoon zelf opgebouwd in HTML. Dat is netjes gelukt. Nu is mijn vraag:

Hoe kan ik dat html-bestand vanuit mijn vb6 toepassing tonen (in een nieuwe IE-scherm bijvoorbeeld) of rechtstreeks afdrukken (afdrukvoorbeeld)....

Greetz Jan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 11:45 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 21:18

TeeDee

CQB 241

- Je zou er een kleine "browser" mee kunnen implementeren (Internet Explorer api afaik) > wat Super_ik zegt :)
- via commandline (lpr.exe) je html afdrukken
- Je zou ook naar HTML applications kunnen kijken (skip je het hele IE api verhaal)

[ Voor 18% gewijzigd door TeeDee op 30-03-2004 11:54 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:56

Super_ik

haklust!

in vb zit toch ook zo'n browser ocx? kun je die niet gebruiken
microsoft internet controls, aka webbrowser :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, voor de snelle reactie... maar ik ben niet veel wijzer uit geworden...

:? 8)7

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:56

Super_ik

haklust!

niet? wat wil je weten dan :?
je kunt toch je zelfgebakken html reports openen in de webbrowser ocx om t te laten zien
en via de webbrowser ocx kun je ook afdrukken? k geloof niet dat je al geprobeert hebt om uberhaubt een ocx toe te voegen in je ap

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
@super_Ik: m'n reactie was op teedee.... Dat van die ocx ga ik nu eens proberen, ik had nog nooit gehoord van die ocx en ook nog niet op uitgekomen tijdens het googlen, ik ga er nu eens wat mee experimenteren...

thnx !

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:07

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je akn ook de OLE-mogelijkheden van MS Word gebruiken voor het printvoorbeeld en voor de HTML-weergave.

Pas wel op dat Word niet bekend staat om zijn correcte omgang met HTML, maar het is mischien wel het proberen waard. je hoeft zelf weinig te programmeren.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Pagina: 1