Toon posts:

[WOS] massaal winter-/zomertijd uitvinken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tooltje/regkey oid wat voor een groot aantal pc's het vinkje voor de zomer-/wintertijd kan in of uitschakelen.

Heb al gezocht maar de meeste topics gaan over: waar zit dat vinkje? en over timeservers en tijdsynchronisatie.

Het betreft hier pc's die draaien op nt4 / 2000 / XP dus vanalles wat zeg maar.

Natuurlijk kan ik pc voor pc aflopen, maar dan heb ik tussen de pc's tijdverschillen. En dat geeft problemen met de plotserver welke niet in een domein mag/kan en ook niet met een timeserver kan/mag synchroniseren.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Je kan toch even een .reg bestandje maken die de optie in het register van 1 naar 0 verzet. Dit zal je dan wel even per OS apart moeten doen omdat de key waarschijnlijk ergens anders zit.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En welke regkey dat is, kan je (ook) checken met regmon: http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/regmon.shtml, als je geen standaard policy hier voor kan vinden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)