Problemen met toegang tot Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb 2 pc's, de een met 3COM Etherlink III ISA netwerkkaart en 1 met NE2000 comp. Beide 10Mbit. Deze kaarten zijn verder prima geinstalleerd en daar mankeert verder niets mee.

Nu het probleem:
Op de ene pc log ik aan het begin van windows-netwerk in met een scherm met gebruikersnaam en wachtwoord (de host, zogezegd). Op de ander met een windows-netwerk scherm met een gebruikersnaam, wachtwoord EN Workgroup. Deze is bij beide pc's hetzelfde dus ook daar kan het niet aan liggen. Maar als ik met de guest wil inloggen dan krijg ik de melding van deze gebruikersnaam en wachtwoord hebben geen toegang tot het netwerk o.i.d...

Moet ik bij de Host de gebruikersnaam en wachtwoord van de guest instellen ofzo ?
IP's zijn voor de host: 121.121.121.1
Voor de guest 121.121.121.2
Subnetmask is voor beide 255.255.255.0
Printer en bestandsdeling staan aan en ik maak gebruik van het TCP/IP protocol..
Wat wel belangrijk is lijkt me
Bij Netwerk met de 3com kaart is de TCP/IP gespecifeerd voor de 3com kaart. Bij de NE2000 kaart is het TCP/IP nergens voor gespecifeerd.

Wat te doen ?
Windows versie: 4.10.1998

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ten eerste heb je een openbaar IP en dat mag niet... (als je ook op internet zit tenminste)

Doe gewoon dit:

Op alle computers moet dit minimaal staan bij de netwerkconfig.:

- Client voor M$ netwerken
- Jouw 3COM adapter/ne2000 comp. kaart
- TCP/IP voor 3com/ne2000 comp
- IPX/SPX voor 3com/ne2000 comp.
- Bestands en printer deling voor M$ netwerken.

Dan klik je op de TCP/IP, zet daar op de TCP/IP dit IP: 192.168.0.1 (bij de volgende comp.: 192.168.0.2 en 192.168.0.3) en het subnet gewoon 255.255.255.0
Dan moet je bij bindingen alles aan laten staan. (Client en delen)

Bij IPX/SPX doe je delen uit, want die krijgt heel veel beroerde pakketjes als je een beetje slechte kabel of netwerkkaart hebt. Met het gevolg dat je kapotte bestanden kopieert. Dat komt op dat IPX/SPX vrijwel geen foutcorrectie heeft. :(

Als je niet op internet zit of zo dan kan je bij gateway en DNS alles leeg laten.
WINS sowieso leeg laten. Alles wat je nog tegen komt gewoon leeg laten.

EN tot slot ff bij Client voor M$ ff de snelle aanmelding instellen anders word je gek van de foutmeldingen als je vaste verbindingen hebt met een P.C. en die P.C. staat niet aan.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Oh IPX/SPX moet je alleen gebruiken als je games speelt over het LAN dat alleen dat dat protocol gebruiken. In elk ander geval gewoon TCP/IP nemen. Is sneller en stabieler.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Aangezien je niet kunt inloggen op een werkgroep denk ik dat je aanloggen op een domain hebt aanstaan. Je "o.i.d" melding is dan iets van een "A domain controller cannot be found..."

Ga naar je netwerk settings, in de properties van "Client for MS networks" vink daar "Log on to Windows NT domain" uit.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Warmaster geniaal bedankt !!
het werkt als een tiet...

weet je trouwens hoe je de poort snelheid kan instellen ?

Van 3COM naar NE2000 is supersnel
van NE2000 naar 3COm is trager..

..)

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Wat voor een verbinding heb je?

UTP (die Rj-45 grote telefoon stekkers)
Of BNC (die zwarte COAX kabel met ronder pluggen)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
RJ45 Cat. 5 UTP 3 meter

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Dat dacht ik al.. :)

Je moet eens gaan frutselen met de full-duplex e.d.

Gewoon kijken wat sneller is. Beetje expirimenteren.

JE kan dit instellen bij de driver disk die je hebt gekregen bij de Netwerkkaart.
Er staat meestal een bestandje dan ezcfg.exe heet of zo... Of iets in de /config dir.

Kijk maar ff...

Maar dit moet wel in DOS gebeuren en NIET in windows!!

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

snelheid probleem: check of je op een pc een of ander boost programma voor je modem hebt. internetboost, mospeed of een andere variant.

Zet het ook op de andere systemen en zet de settings hetzelfde.
Was bij mij de oplossing

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05-2025
TCP/IP sneller en stabieler op een lokaal netwerk dan IPX/SPX? dacht t niet...

Verwijderd

Dat dacht ik ook niet, stabiel misschien wel maar snel is het echt niet! Er zit erg veel overhead in :(

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik dacht het wel..

Gewoon goed afstellen. En dan ik het ZEKER beter dan IPX!!

Bij IPX heb je elke keer weer een verrot pakketje er tussen zitten en is vervolgens het bestand verrot :( (Geen error correctie)

Pagina: 1