Toon posts:

Memorystick snelheid (pro of niet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een week in het bezit van een SOny DSC P92. Prima camera.
Ik had reeds een 128 mb Sony memorystick gekocht.
Nu valt het mij op, dat als ik een foto gemaakt heb, de camera een paar seconden moet nadenken, ik neem aan met wegschrijven naar de stick, en het opladen van de flitser, indien ik een foto heb gemaakt met flits ;)

Nu weet ik dat er een memorystick PRO bestaat.
Mijn vraag is of dat wezenlijk verschil uitmaakt met het wegschrijven van foto's naar de stick. Scheelt het dus in tijd, tussen de foto's.
De overgangssnelheid naar de PC is voldoende.

Of is dit standaard bij een digitale camera. Aangezien ik er vanuit ga dat de P92 een zeer redelijk toestel is. :+

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Memorystick pro is gewoon opvolger van de convetionele memory stick. de pro is ook verkrijgbaar in grotere waardes : 256MB enz.

Die tijd is idd dat hij hem weg schijft naar de mem stick. Waarschijnlijk gebruik jij een HELE hoge resolutie.

memorystick pro is wel sneller.

Snelheid tussen camera en PC kan ook sneller. (USB2) op de P93. Ik weet niet of jou p92 al usb2 is :)

edit:

jah dus die is al USB2 :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sumuhtsop op 30-03-2004 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik idd een hele hoge resolutie.
Maar zou het verschil significant zijn tussen pro en nonpro?
Ik wil eigenlijk naar een pauze in de factor tijd die bijna gelijk aan 0 is, of is dit een utopie?

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
de schrijfsnelheid staat op gegarandeerd minimaal 1,8MB/s
De snelheid valt me wat tegen. 20MB/s hadden ze belooft. Helaas is het alleen leessnelheid geworden. Schrijven is nu ongeveer 2MB/s (Pro. De oude modellen waren zo 700 K/s als ik het goed heb.
Dus ja wel zeker sneller :)

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik er morgen maar eens 1tje kopen