Op DDR moederboarden wachten??

Pagina: 1
Acties:

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 15:39
Ik zit met een groot probleem ik wil namelijk een AMD thunderbird 1200mhz (FL 995 bij Chicon Compters) nemen maar ik zit nu nog met een intel board met maar een P3-600mhz.

Of ik kan gaan wachten op de moederboarden met DDR-Ram ondersteuning of nu een moederboard zoals de ASUS A7V nemen .

Wat zal ik nou doen??

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je kunt altijd wel blijven wachten op iets 'beters'...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Inderdaad, je moet gewoon een knoop doorhakken. Maar is je PIII 600 dan echt zo traag ?!?! Als je het er niet meer mee uit kan houden, wegdoen dat ding. Kan je er nog mee vooruit, dan zou ik gewoon nog even wachten.

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 10:34

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik zou zelf nog even wachten om te zien wat de prijs van die plankjes en het bij behorende geheugen gaat worden. Als dan blijkt dat het te duur is kun je altijd nog voor de asus gaan. Enne, waarschijnlijk is die cpu dan ook weer wat in prijs gedaald :)

Discogs

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 15:39
Ok mijn p3-600mhz en Geforce DDR kunnen er nog wel mee door maar ik wil een andere pc (P2-333 en TNT) juist gaan verbeteren met mijn p3-600 enz..

Ik zit ook al te wachten op de Geforce 3.

En ik zag net in een het blad C'T dat een Athlon 1,2ghz met ddr plankje en een geforce 2 een score haalt van 9624 en met SDram een score van maar 8742. Maar als het prijsverschil heel erg groot is van 128mb DDR (kost iets van 500 tot 600, schatten ze)
kan ik dan niet beter een SDRAM plankje nemen.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
In het begin is een nieuwe standaard gewoon duur. Ik wet nog wel dat een vriend van mij 100 piek meer betaalde voor een 32 Mb DIMM als wat ik toen voor mijn 32 Mb EDO betaalde. Dus zal DDR geheugen ook wel duur zijn in het begin tov SDRAM. En dan moet je nog maar zien of het de standaard wordt (of dat het net zoals het Rambus geheugen af gaat lopen).
En als het zo weinig uit maakt, dan lijkt het mij niet zo dat het prijsverschil meteen wegvalt. Maar ja, wordt het de standaard, dan zit je straks met oude meuk. Maar ja, het ligt er maar net aan wat je eraan uit wil geven. Stel, DDR ram wordt wel zo'n 600 piek per 128 Mb, met een beetje geld bijleggen heb je een A7V + 256 Mb ram PC133.

Verwijderd

als je echt een nieuwe pc wilt op ditmoment moet je niet gaan w8en op ddr-geheugen. ik heb laatst een stukkie gelezen waarin staat dat het pas over 1 jaar echt betaalbaar zou zijn voor de consument en dat het pas in de zomer echt hier op de markt zal zijn tegen een prijs waar je U tegen zegt

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zondag 17 december 2000 15:14 schreef Toewan het volgende:
In het begin is een nieuwe standaard gewoon duur.
Dus zal DDR geheugen ook wel duur zijn in het begin tov SDRAM.
Stel, DDR ram wordt wel zo'n 600 piek per 128 Mb, met een beetje geld bijleggen heb je een A7V + 256 Mb ram PC133.
En de nieuwe processoren daarvoor worden weer ietsje duurder en de nieuwe moederborden zullen ook wel ff duur zijn. En dan nog w88 totdat de eerste problemen opgelost zijn.
Dan is het februari:(.En dan wil je weer wachten op USB 2. Zo blijf je wachten.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1