Toon posts:

[win95] Beschermingsfouten na verse install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier op de zaak werken we nog een aantal maandjes met Windows 95. Vorige week vrijdag heb ik weer 4 nieuwe PC's binnen gekregen. Het zijn HP Compaq D230MT machines. (845GE chipset met broadcom netwerkchip, Celeron 2200, 256 MB DDR, 40 GB en een PCI GF4 440MX) Op dit moment heb ik in het BIOS de onboard NIC uitgeschakeld, de USB staat uit en ACPI ook.

Nu probeer ik daar dus Windows 95 OSR2 op te installeren, maar het wil niet lukken.

Na het eerste deel van de setup krijg ik een fout bij het laden van IOS, dit is een bekende. Na het uitvoeren van de AMDK6upd-patch van MS, krijg ik deze melding niet meer. Nu krijg ik gewoon de melding:

"Er is een beschermingsfout van Windows opgetreden. U dient de computer opnieuw op te starten."

In veilige modus starten is geen probleem. Als ik bij het booten op F8 druk en dan kies voor "Bevestiging van elke stap" dan start hij altijd op, behalve als ik de Windows stuurprogramma's laat laden. Dan komt hij dus met bovenstaande beschermingsfout.

Iemand ideeën over hoe nu verder te gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 10:14 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
IK denk dat je beter iets van win2k kan installeren, en dan via bijv. vmware gebruiken om windows 95 te emuleren. Je snapt waarschijnlijk wel dat de ondersteuning van win95 voor nieuwe hardware gewoon slecht is.

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 30 maart 2004 @ 10:16:
IK denk dat je beter iets van win2k kan installeren, en dan via bijv. vmware gebruiken om windows 95 te emuleren. Je snapt waarschijnlijk wel dat de ondersteuning van win95 voor nieuwe hardware gewoon slecht is.
Is niet echt haalbaar (financieel en praktisch) om dat voor die paar maanden nog in een bedrijfsomgeving te implementeren.

Update:

Ben weer een stukje verder! Ik heb nu alle 32-bits schijfstuurprogramma's uitgeschakeld in protected-modus. Nu boot hij wel. Apparaatbeheer ziet er nog niet helemaal jofel uit met al die uitroeptekentjes, maar het begint er op te lijken!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 10:23 ]