Ik ben bezig met een membersysteem, en hier zit natuurlijk ook een login bij. Ik gebruik nu sessies en deze voldoen mij goed en het werkt ook allemaal prima. Maar ik wil er eigenlijk ook voor zorgen dat als je een vinkje aandrukt dat je dan ingelogd blijft voor een bepaalde tijd. Ik moet dus gebruik gaan maken van cookies. Maar ik vraag me af hoe ik dit moet doen ?
Ik sla de volgende dingen in een sessie op:
- Status
- Gebruikersid
- Login (1)
Een beveiligde pagina geef ik op deze manier toegang voor de members:
Ik wil dit stukje eigenlijk bewaren voor een beveiligde pagina, anders moet ik alle pagina's weer gaan wijzigen.
Nou nog even wat in mijn index.php staat:
Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik nou wil. Graag wat tips zodat ik weet hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Ik sla de volgende dingen in een sessie op:
- Status
- Gebruikersid
- Login (1)
Een beveiligde pagina geef ik op deze manier toegang voor de members:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| if ($_SESSION['login']){ $gebruikersid = ($_SESSION['gebruikersid']); echo "je bent ingelogd"; if ($_SESSION['level'] == '2') { echo "dit is voor de admin"; } } |
Ik wil dit stukje eigenlijk bewaren voor een beveiligde pagina, anders moet ik alle pagina's weer gaan wijzigen.
Nou nog even wat in mijn index.php staat:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| session_start(); include ("config/config.php"); if ($_GET['action'] == "uitloggen") { session_unset(); } if($_POST["loginsubmit"]) { $naam = $_POST["gebruikersnaam"]; $wachtwoord = $_REQUEST["wachtwoord"]; $wacht = md5($wachtwoord); $loginquery = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE gebruikersnaam='$naam' && wachtwoord='$wacht'") or die(mysql_error()); if ($naam == "") { $error = "[img]'config/img/attention.gif'[/img] Geen gebruikersnaam ingevuld"; } elseif ($wachtwoord == "") { $error = "[img]'config/img/attention.gif'[/img] Geen wachtwoord ingevuld"; } elseif(mysql_num_rows($loginquery) == 0) { $error = "[img]'config/img/attention.gif'[/img] Gegevens komen niet overeen"; } else { if(mysql_num_rows($loginquery) == 1) { if (mysql_result($loginquery, 0, "ban") == 1) { $error = "[img]'config/img/attention.gif'[/img] Je bent gebanned"; } else { $login = true; $level = mysql_result($loginquery, 0, "level"); $gebruikersid = mysql_result($loginquery, 0, "id"); if($_POST['autologin']) { // ?????????????????????????????? } $_SESSION["login"] = $login; $_SESSION["level"] = $level; $_SESSION["gebruikersid"] = $gebruikersid; } } } } |
Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik nou wil. Graag wat tips zodat ik weet hoe ik dit het beste aan kan pakken.