Toon posts:

[WIN2K] Deze snelkoppeling is ongeldig

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem met de computers in mijn netwerk. Ik heb de search optie al gebruikt, maar ik kreeg geen antwoord op mijn vraag:

Na het installeren van een programma op de server maak ik snelkoppelingen voor de gebruikers. Deze snelkoppelingen maak ik lokaal in de map C:\documents and settings\all users\bureaublad zodat alle gebruikers bij de snelkoppelingen kunnen komen.

Vervolgens als een gebruiker de snelkoppeling wil starten, gebeurd er niks. Als ik eigenschappen van de snelkoppeling bekijk staat er de volgende text:

"Deze snelkoppeling is niet geldig"

het gehele venster is grijs en ik kan nix invullen en/of wijzigen.

De gebruikers worden op de server geregeld trouwens en de clients zijn WIN2k Pro.

Ik zat zelf in de hoek te denken van: Settings per user. Maar hoe kan zoeits worden ingesteld?

Heeft iemand een oplossing voor mij?

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
En die koppeling maak je per client aan?
Kun je niet beter mapomleidingen gebruiken? Aangezien je toch alle client op w2k pro hebt.
Wat voor kopppeling gaat het om? Welk programma? En waar stat dat programma geinstalleerd?

• Oogje
  • Niet online
ik gok op te weinig rechten in de betreffende directory voor users???

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak de snelkoppelingen in c:\documents and settings\all users aan zodat het bij elke gebruiker op het bureaublad staat.

Ik zal even een kijkje bij de rechten nemen.

Verwijderd

Topicstarter
De desbetreffende gebruikers hebben voldoende rechten (alles behalve volledig beheer).

Het gaat voornamelijk om het programma hoofdwerk. Dit is een rekenprogramma voor basisschool leerlingen.

Het staat geinstalleerd op de server op locatie: G:\Hoofdwerk. G:\ is de schijf voor netwerkprogramma's.

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 12:25

ADH_ED

Hoogbevaagd

Kijk eens onder de eigenschappen bij beginnen in

Staat daar g:\hoofdwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik onder een gewone gebruiker ben ingelogged is dat helemaal grijs en kan ik niets invullen. Als ik het onder admin doe is er helemaal niets aan de hand en kan ik normaal het programma opstarten.

Kan het niet toenvallig liggen aan per user settings of iets dergelijke?

Verwijderd

kijk ff naar de rechten die worden uitgedeeld op de root van de g:\ schijf en of deze geerfd(inherit) worden. .. Weet verder niet hoe goed de kennisd van win2k is maar, staan de rechten wel toebedeeld per gebruiersgroep en zo ja zijn alle gebruikers lid van deze groep

Hoop je hiermee verder te helpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de rechten nagekeken toenstraks en ook alles van inherrit stond goed, de gebruikers hebben alle rechten behalve volledig beheer. Verder zijn de gebruikers inderdaad tot groepen ingedeeld, leerlingen etc. Zover ik kan zien zijn alle gebruikers lid van de juiste groepen.

Tevens als ik als leerling bv een snelkoppeling maak op het bureaublad naar de .exe van hoofdwerk, dan werkt dit allemaal perfect. Maar zodra ik die in de map van all users wil gebruiken gaat het fout kom ik net achter.

Verwijderd

Mogelijk is het dan nodig om de rechten op de lokale computer aan te passen.. weet niet of dat wel zo makkeijk gaat op de all users directory, ff proberen dus.

waarschijnlijk als je(ingelogd als gebruiker) de snelkoppeling ergens anders(andere dir dan all users) hebt gemaakt waardoor dat wel werkt.

PS: na het toepassen van rechten de client ff herstarten, wil ook wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
Alle gebruikersgroepen hebben minimaal lezen, mapinhoud weergeven en lezen en uitvoeren, dat is voldoende om de snelkoppeling te starten.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Kan het ook zijn dat de pc die probeert te openen via die link dat je em openet vi de ip-adres of via pc-naam.

Het kan bijvoorbeeld dat als je het ip-based hebt gedaan dat die andere pc misschien een ander adres heeft gekregen en dus dat je link niet meer klopt.

Verwijderd

Eichii schreef op 30 maart 2004 @ 11:26:
Kan het ook zijn dat de pc die probeert te openen via die link dat je em openet vi de ip-adres of via pc-naam.

Het kan bijvoorbeeld dat als je het ip-based hebt gedaan dat die andere pc misschien een ander adres heeft gekregen en dus dat je link niet meer klopt.
Is een goede maar hij zei al dat als 'ie als admin nlogde het wel goed ging.. en ook als de snelkoppeling ergens anders werd aangemaakt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 11:19:
Alle gebruikersgroepen hebben minimaal lezen, mapinhoud weergeven en lezen en uitvoeren, dat is voldoende om de snelkoppeling te starten.
Ben ik met je eens..
Kon zijn dat hij dat had aangepast.. waardoor het juist niet meer werkte

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik eruit ben,

Bij de rechten van de snelkoppeling zelf stond de groep leerlingen er niet bij. Ik heb deze nu toegevoegd en volledig beheer als test aangezet.

Het is nu wel mogelijk om de snelkoppeling te starten. Even een tijdje mee expirimenteren.

Bedankt voor jullie hulp en tips!

• Oogje
  • Niet online
toevallig cut/paste gedaan met de snelkoppeling ipv copy/paste???

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Pagina: 1