Bestand upload en download systeem !

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
hier op de basisschool geef ik sins kort powerpoint lessen...

deze lessen worden op een andere netwerk gegeven en andere gebouw dan waar de kinderen opschool zitten.

maar elke keer de powerpoint verslagen opslaan op diskette gaat bijna niet.. want dan zijn ze weer te groot of diskette te klein er is altijd wel iets.

dus had ik gedacht om een mail account te maken bij hotmail.. maar daar kan je maar 1 mb versturen en ontvangen dus dat zit gauw vol.

Dus heb ik een ftp gestart het andere netwerk waar de kinderen wel opschool zitten en dan proberen omzo te uploaden maar dit is beveiligd door systeem beheerders.. en dit word van buiten af geregeld en ik kan er niets aan doen dat het wel kan gaan werken en het bedrijf die het hier bij houd wil het niet voor me regelen.

met php kan je online een up en download systeem maken maar helaas ben een n00b @ sites bouwen en php programmeren dus dat is voor mij ook geen optie?

Ik heb ook nog ged8 aan een usb pen maar die kinderen werken daar op computers die ingelogd zijn en mogen geen hardware installeren want alles is afgeschermd en helaas weer wil het bedrijf geen rechten toekennen zodat het wel kan..

heeft iemand nog suggesties hoe ik die bestanden naar het andere netwerk krijg?

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou me, als ik jou was, echt ff verdiepen in php.

Om te beginnen, deze tut: http://www.phpfreaks.com/tutorials/36/0.php

• Bware81
Cubix schreef op 30 maart 2004 @ 08:51:
Ik zou me, als ik jou was, echt ff verdiepen in php.

Om te beginnen, deze tut: http://www.phpfreaks.com/tutorials/36/0.php
mja... programmeren is niet mijn ding.. en heb eigen zin en gebrek aan tijd om dit te leren.

ben er overigens gisteren wel mee bezig geweest.. maar heb geen achtergrond in programmeren dus denk voor mij geen optie is.,...

[ Voor 1% gewijzigd door Bware81 op 30-03-2004 08:57 . Reden: typo's ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

tja het lijkt er dan op dat je toch vast zit aan de diskette...
Je kan natuurlijk een programma als winzip gebruiken om zo de presentatie in te pakken en op twee of meerdere diskettes te zetten. Ideaal is anders maar ik zou niet weten hoe je het anders moet doen.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Bware81
Andre-85 schreef op 30 maart 2004 @ 08:57:
tja het lijkt er dan op dat je toch vast zit aan de diskette...
Je kan natuurlijk een programma als winzip gebruiken om zo de presentatie in te pakken en op twee of meerdere diskettes te zetten. Ideaal is anders maar ik zou niet weten hoe je het anders moet doen.
daar zit ik dus ook mee...

in powerpoint zit ps inpakken en wegwezen soort zippen is dat maja.. diskettes zijn brak en werk allemaal halve bak.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Of schaf eventueel een zipdrive aan, aansluiten op pc en klaar is kees. Op ebay vind je er genoeg. Of denk misschien aan een usb drive?

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Persoonlijk gebruik ik EFS (Easy File Sharing).

http://www.sharing-file.com/

Erg simpel in installatie, gebruik en configuratie. Je kunt het op 3 niveau's zo dicht (of open) zetten.

http://www.deyterra.com

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Toch vind ik het vreemd, om even offtopic te gaan, dat er geen rechten worden toegekend om normaal les te kunnen geven?
Hoe moeilijk en gevaarlijk kan het zijn om bijvoorbeeld een ftp sessie naar "alleen" die server op te zetten :? vreemde policy wat mij betreft...

Goed, diskettes helemaal niet aan beginnen, voor je het weet ben je je data kwijt.
Programmeren hoef je niet, er zijn zat filemanage scripts zo gratis te downloaden, readme lezen en installeren. Kind kan de was doen ;)

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Bware81 schreef op 30 maart 2004 @ 08:58:
[...]

in powerpoint zit ps inpakken en wegwezen soort zippen is dat maja.. diskettes zijn brak en werk allemaal halve bak.
Een usb drive misschien een optie?? :Y)

offtopic:
Te laat!

[ Voor 8% gewijzigd door tommie-boy op 30-03-2004 09:01 ]

Humor moet je serieus nemen

• Bware81
tommie-boy schreef op 30 maart 2004 @ 09:00:
[...]

Een usb drive misschien een optie?? :Y)

offtopic:
Te laat!
zoals in begin topic staat..

geen rechten toe om hardware aan te sluiten en of te installeren dus zip drive kan ook niet..

en nogmaals policy's heb ik niet bedacht vind het ook een raar manier van zaken maarja kan er helaas niets aan doen.

• Bware81
rally schreef op 30 maart 2004 @ 09:00:

Erg simpel in installatie, gebruik en configuratie. Je kunt het op 3 niveau's zo dicht (of open) zetten.
heb dit even geprobeert maar op een of andere manier wil hij niet connecten...

hij geeft wel aan gestart op poort 80

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Voor n USB stickje heb je geloof ik geen rechten nodig: Deze drivers zitten standaard in Win2X/XP en worden zodra je de USB stick aansluit geladen. Probeer iig eens...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Welke windows? Bij ons op school is het ook vrij "dicht", maar een USMD driver installeren onder 98 (Novell Sletware) wil wel. USB key d'r in en hoppa. Gaan met die banaan. ME en hoger (ook 2000) pakken ze automatisch, geen reboot nodig.

Anders: toch maar een APACHE-MYSQL-PHP combo opzetten (Geen LAMP, maar een AMP). Een of ander forum installeren, waarbij je ook files aan berichten kunt zetten en gaan. Of een PHP script rippen/maken.

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Bware81 schreef op 30 maart 2004 @ 09:12:
[...]

heb dit even geprobeert maar op een of andere manier wil hij niet connecten...

hij geeft wel aan gestart op poort 80
Dat kan twee dingen betekenen:
1. Er draait al iets anders op poort 80 (persoonlijk zou ik hem op een andere poort draaien als dat mogelijk is. Bijv. 10080 of zo. Dan hoef je alleen de link maar aan te passen naar : http://url:10080
2. Werkt het intern niet of extern niet? Als het extern niet werkt zul je waarschijnlijk een port-forward moeten doen (zie "het grote port forwarding verhaal". Doet hij het intern niet dan is er iets raars aan de hand, want het programma is redelijk rechttoe rechtaan. Zelfs ik had het binnen 5 minuten draaien ;)
Een beetje meer info zou trouwens helpen om je probleem op te lossen.

• Bware81
mja dit was intern zelf op dezelfde pc werkte hij niet.

op de server mag ik ook al niets veranderen dus... port forwarding gaat ook niet

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:12
Of bij een ISP waar ze webmail hebben een account nemen?
Die kunnen meestal wel >2MB aan :)
(Of een abbo bij hotmail nemen?)

(Klinkt zuur, betalen voor e-mail )

let the past be the past.

• Bware81
rally schreef op 30 maart 2004 @ 09:00:

zo heb het aan de gang gekregen... ik moet toegeven werkt echt top!!!

maar nu weer een lastig probleem vanaf men internet ip kan ik niet inloggen :(

dus moet er toch een port geforward worden denk ik he? of is er een poort die altijd open is en dat ik deze ervoor kan gebruiken?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:24
Ik denk niet dat men dat zal toestaan. Verbindingen van buitenaf zijn een stuk minder veilig dan interne verbindingen. Een veiligheidslek kan er voor zorgen dat scriptkiddies toegang krijgen tot bepaalde bestanden welke niet toegankelijk horen te zijn.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Gewoon ergens een gratis accountje scroren en dan met ftp up & downloaden
bv http://www.raket.nl/aanmelden_lidworden.asp

• Bware81
mensen bedankt voor jullie grote hulp het is helemaal goed nu... het is me toch gelukt bedankt !!!

Verwijderd

nevermind, had niet goed gelezen 8)7 |:(

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 11:43 ]

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Bware81 schreef op 30 maart 2004 @ 10:01:
mensen bedankt voor jullie grote hulp het is helemaal goed nu... het is me toch gelukt bedankt !!!
Met EFS of met een andere oplossing?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan kan deze wel dicht ;)
PHP leren heeft weinig met NT te maken, en met een beetje zoeken vind je zo een handvol foolproof PHP scripts om te upoaden ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.