[winxp]vmware met 2xwinxp

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 11:11
In de titel lukt het me niet om uit te leggen wat ik bedoel, maar hier is de situatie:
Ik heb windows xp professional op mijn eigen computer staan. Een vriend van mij had windows xp home, en om een of ander rare reden wou die niet meer opstarten, dus ik dacht, ik neem die schijf er uit, zet er bij mij in, en doe vast bij mij thuis zowieso de installatie van windows xp home, en alle updates, dat scheelt al weer een uur wachten in downloaden, installeren enzovoort. Dus ik maak een virtual machine onder vmware, en "use entire disk" voor zijn harddrive. Alles gaat goed, installatie, updates, maar toen ging ik een keer slapen, zet de volgende dag mijn computer aan, maar haalt dat ding op eens in het hoofd, om die andere schijf te gaan controleren. Na 5 seconde controleren ofzo, krijg ik een hele lijst met beveiliging-ID's die hij aan het vervangen is, waar die minimaal 5 minuten mee bezig is. Ook zegt hij even vlug dat je de controle kan stoppen, maar niet hoe(heb al verschillende toets-combinaties geprobeerd) De preciese boodschap is onleesbaar aangezien hij ze erg vlug op het scherm zet. Bijde systemen draaien met het bestands-systeem NTFS. Mijn vraag is nou:
-waarom haalt windows xp op eens het zich in zijn hoofd om die schijf uitgebreid te gaan controleren?
-hoe kan ik dit voorkomen, zodat ik gewoon normaal die windows xp home van mijn vriend kan doen, want dit is de 2e of 3e poging, en ook de 2e of 3e keer dat dit gebeurd?

• Scorpion1984
niemand suggesties?

Verwijderd

Geen oplossing voor je probleem, maar is 't wel zo slim om het op die manier te doen, die vmware 'computer' heeft toch hele andere 'hardware' dan de pc van je vriend? Ik denk dat er een grote kans is dat je de installatie zoals je hem in vmware hebt gedaan niet zal werken als je de schijf weer in die pc zet. Dat is dan een boel moeite voor niets.

• Scorpion1984
Nou, zover ik xp ken zal deze de hardware detecteren en daarmee verder werken, maar het scheelt al best veel tijd als ik alleen al alle windows updates heb geinstalleerd, en dat doe ik dan ook en office en dat soort dingen