[Access / VBA] Parameter van query gebruiken in VBA

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 20:35
Ik heb een form die naar een parameterquery verwijst, dus als de form geopend wordt, wordt om een parameter gevraagd. Das mooi, das de bedoeling :)

Nu wil ik graag de default value van een textbox instellen op die waarde. Volgens mij is dat standaard niet te doen, dus ik zit al een tijdje in VBA te klooien. Ik krijg het NIET voor elkaar. Ik ben btw een gigantische n00b wat VBA betreft, ik wil alleen ff dit aan de praat krijgen. Ook na spitten in de helpfile en hier op GoT kom ik er niet uit.

Ik denk dat ik iets met InputParameters moet doen, maar steeds als ik dat gebruik krijg ik de melding "invalid reference".

Hoe laat ik access dit truukje doen?

• Targeter
Ik heb nog wat zitten klooien dr mee, maar ik krijg het niet voor elkaar. kan iemand me, indien je geen oplossing weet, me in ieder geval uitleggen hoe ik dat inputparameters kan gebruiken?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ondanks dat je dat heel goed probeert te verhullen, wordt dit niet op prijs gesteld. Zie ook: Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

Ik zal zo naar je post kijken :)

edit:

Ipv gebruik maken van een parameter query kan je ook vanuit je form een input box weergeven (waarbij je wel standaard wat kan invullen). Zodoende kan je eventueel je input eerst valideren voordat je je query uitvoert.

HTH

[ Voor 39% gewijzigd door BtM909 op 30-03-2004 13:58 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Targeter
BtM909 schreef op 30 maart 2004 @ 13:56:
Ondanks dat je dat heel goed probeert te verhullen, wordt dit niet op prijs gesteld. Zie ook: Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

Ik zal zo naar je post kijken :)
sorry :X
BtM909 schreef op 30 maart 2004 @ 13:56:
edit:

Ipv gebruik maken van een parameter query kan je ook vanuit je form een input box weergeven (waarbij je wel standaard wat kan invullen). Zodoende kan je eventueel je input eerst valideren voordat je je query uitvoert.

HTH
ehmmm hoe? ik ben echt een gigantische noob, textboxje maken en de inhoud naar defaultvalue passen lukt me nog wel, maar hoe laat ik em die query uitvoeren met die parameter?

Ik schaam me diep, maar zelfs dat form heb ik met die wizard gemaakt, query wordt dus automatisch voor me aangeroepen :X :Y)

Verwijderd

zet in je vba dit :

docmd.openquery "naamvandequery"

in de query bij criteria zet je : =[forms]![(naamvandeform]![naamvandetextbox]

• Targeter
Heel erg bedankt, ik ben nog niet helemaal waar ik wezen wil maar ik weet hoe ik verder moet.

Thanx!!
Pagina: 1