Toon posts:

Combineren speedtoch modem/router KPN met een andere router

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn bestaande netwerk (ADSL met router/modem speedtoch
510) uit te breiden via een router/access point van Sitecom nl. de WL 122 100g.

Ik heb daarbij de volgende vragen:

Is het mogelijk via 1 van de 4 poorten (UTP) van het modem van KPN mijn
draadloze netwerk op te zetten. Krijg ik geen conflict met de 2 routers ?
Of zijn er instellingen in het router WL 122 te maken zodat deze alleen werkt als access point ? Indien ja hoe moet dit dan worden ingesteld ? Ik heb op internet gekeken maar wordt er niet echt wijzer van !!
Wat is het bereik van de door mij aangegeven configuratie (binnenshuis)
Gegevens:
Speedtoch modem/router 510 met 4 UTP aansluitingen (waarvan 3 gebruikt)
Computers met besturingssysteem windows XP
Alle tips zijn welkom in de wereld van TCP IP MAC enz. ben ik nog maar een leek

Gerard

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 21:34
Je zult je accesspoint ook als zodanig gebruiken, dat je het meer moet zien als een switch in je netwerk. Het aansluiten op een van de vrij UTP poorten op je modem is dan ook geen probleem. Je AP instellen als AP of router kan via een webinterface gedaan worden.

En bereik binnenshuis hoef je je geen zorgen te maken, dat zit wel goed. Ligt er een beetje aan hoe je huis gebouwd is, maar het is altijd wel goed te doen.

Edit: En IP-adressen voor de draadloze clients moet je gewoon laten verkrijgen van het ADSL-modem, en niet het accesspoint (als hij deze mogelijkheid biedt natuurlijk). Een DHCP-server in je netwerk is genoeg.

[ Voor 21% gewijzigd door Hark_k op 29-03-2004 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dus een access point kopen of adviseer je een router/access point combinatie en wat zijn dan de voordelen ??

• Hark_k
  • Laatst online: 19-05 21:34
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 00:27:
Moet ik dus een access point kopen of adviseer je een router/access point combinatie en wat zijn dan de voordelen ??
Aan een simpel accesspoint alleen zal je ruim voldoende hebben. Je ADSL modem fungeert al als router, dus een simpel accesspoint is genoeg. Als je bijvoorbeeld een ethernet- of kabelmodem zou hebben dan is een AP met routerfunctie handig.

Zelf heb ik de Asus 300g, bevalt me prima. Hij heeft een routerfunctie, alleen maak ik er geen gebruik van :)

• Turkish
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

simpel accespoint is voldoende, je router kan de rest routeren en DHCP uitdelen evt. Ik heb het zelf ook zo aangesloten en het werkt prima.

offtopic:
Deze post is ook via wifi ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaringen met een goed access point 80.211 g ??
Als je de tests leest krijg je iedere keer een andere goede koop te zien, dan is het de usrobotics dan sweex dan weer netgear ?
Ik had graag wat ervaringen van jullie.
Ik zet het access point op de BG en moet dan nog signaal hebben op de zolder 2e verd.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Ik zou voor een Linksys WAP54G accespoint gaan, degelijk en betrouwbaar. (Kijk eens op wirelessnederland.nl)

Maar in principe heb je genoeg aan een Accespoint, maar wat blijkt nu, dat een Wireless Router in vergelijking goedkoop is met accespoint only. Ik heb zelf een tornado 242, ik kreeg er een PCMCIA kaart en een PCI kaart bij, en dat alles voor 169 euro. En het werkt ook nog eens op 54+ (54Mbps up en downstream)

Ik heb de speedstream gewoon alle verkeer laten forwarden naar de router, als default server. En daarna kun je gewoon doen alsof de speedtouch alleen maar als modem werkt. Werkt perfect!

Verwijderd

Ik heb nu ook tornado 242 aangeschaft, heb ook speedtouch modem, echter mijn laptop, een acer tm 803,zit ander type kaart 11 Mbps
nu heb ik problemen met eea aan de praat te krijgen ...
Hoe heb je eea ingesteld.?
Willems schreef op 30 maart 2004 @ 09:00:
Ik zou voor een Linksys WAP54G accespoint gaan, degelijk en betrouwbaar. (Kijk eens op wirelessnederland.nl)

Maar in principe heb je genoeg aan een Accespoint, maar wat blijkt nu, dat een Wireless Router in vergelijking goedkoop is met accespoint only. Ik heb zelf een tornado 242, ik kreeg er een PCMCIA kaart en een PCI kaart bij, en dat alles voor 169 euro. En het werkt ook nog eens op 54+ (54Mbps up en downstream)

Ik heb de speedstream gewoon alle verkeer laten forwarden naar de router, als default server. En daarna kun je gewoon doen alsof de speedtouch alleen maar als modem werkt. Werkt perfect!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 00:22:
Ik heb nu ook tornado 242 aangeschaft, heb ook speedtouch modem, echter mijn laptop, een acer tm 803,zit ander type kaart 11 Mbps
nu heb ik problemen met eea aan de praat te krijgen ...
Hoe heb je eea ingesteld.?

[...]
Hey volgens mij reageer je op een topc dat je met de search hebt gevonden, volgende keer dan wel even de datum in de gaten houden he ;)

Verwijderd

Je vraagt nu feitelijk of hij even de gehele routerconfig geeft. Zo werkt het hier niet ;)

Met bepaalde dingen kun je best hulp vragen, maar zonder zelf eerst te proberen en research te doen zomaar een complete configuratie vragen hebben we liever niet.

En als je over specifieke dingen vragen hebt, mag dat in een nieuw topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.