Toon posts:

XP overschrijft tijdelijke download bestanden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een bizar probleem:
Ik wilde drie officiële Linux-ISO's downloaden met de standaard Windows downloader (omdat andere downloaders bij mij niet lijken te werken - n.b. ik ben een beginner met XP). Na vijf uur downloaden zat ik met drie bestanden van elk ongeveer 50MB i.p.v. 600MB.
Wat is er gebeurd?

- Ik heb XP pro sp1 op een 2Gig partitie D geïstalleerd, die XP helemaal volplempt (waarmee?). Ik heb de programma's op een andere partitie E, maar evengoed krijg ik regelmatig waarschuwingen over te weinig ruimte.
- Ik heb tijdelijke internet bestanden op 100MB staan.
- Ik start de drie downloads gelijktijdig, naar een partitie F met voldoende ruimte.
- Ik krijg helemaal geen waarschuwingen over te weinig temp ruimte op D.
- De downloads lopen zo'n vijf uur door, en dan worden ze naar partitie F weggeschreven, en blijk ik met drie 50MB stukken te zitten.

Volgens mij had XP mij moeten waarschuwen over te weinig ruimte, maar hij is denk ik de andere gedownloade bestanden gaan overschrijven. Ik vind het al raar dat Windows eerst download naar een temp-folder en dan pas naar de doelpartitie (plaatsverspilling).

Kennen jullie dit probleem?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52
Tja, XP zal de bestanden toch eerst cachen in z'n tijdelijke internetbestanden, en als je deze op 100Mb zet vind ik dit resultaat niet echt raar. Kun je de locatie van je tijdelijke internet bestanden niet verplaatsen naar F:\ ?