Toon posts:

[XP] Internet Met Sweex Router*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een Sweex 4 ports 10/100 Router, Geweldig ding ik heb er serieus nooit problemen mee. Totdat ik op mijn andere pc Windows XP zette.

Ik zit dus met 3 pc's op deze router, 1 Windows 98, 2 Windows XP systemen. Mijn Laptop (WinXP) heeft geen probelemen met de router etc, en maakt braaf verbinding met het internet (Wanadoo Cable L2TP).

Maar mijn andere PC (een AMD 800 WinXP) verandert telkens zijn eigen IP en/of Gateway, het komt zelfs voor dat ie geen Gateway heeft of dat hij tijdens een ipconfig /release of /renew zegt dat hij de DHCP server niet kan vinden.

Is dit een hardware probleem? of ligt dit puur aan windows? Please help me, want ik wordt er gek van.

PS. resetten helpt ook niet, en het toekennen van een vast IP werkt ook niet, want de router MOET de pc een nieuw ip geven elke keer als ik de pc aanzet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier voortaan ook zelf op te letten :)

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Heb je misschien meldingen in je event viewer staan.
Of misschien een error in je device manager.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:22

weebl

YARR!

NT ?

Verwijderd

Topicstarter
hebt de log files van mijn router nagekeken, en daar staan geen problemen in.

het probleem doet zich ook af en toe voor, maar het ligt zeker niet aan de router,
de netwerkkaart werkt ook goed, het lijkt mij het meest een software fout, het vreemde is dat ik het met mijn win98 ook al eens had.