In een PC met dualboot XP pro en 98se heb ik de schijf waar 98se op staat willen vervangen door een grotere.
Daartoe heb ik de nieuwe schijf tijdelijk in plaats van de DVDrom gezet en met Ghost 7.0 een disk to disk copy gemaakt naar de nieuwe schijf.
Ghost gaf aan dat de operatie gelukt was.
Toen de nieuwe schijf in plaats van de oude en geboot.
XP start gewoon van uit het bootmenu maar 98SE blijft hangen in bureaublad.
Eerst kan shlwapi.dll niet laden en dan kan explorer niet laden, windows opnieuw installeren.
Om dit op te lossen heb ik de oude schijf weer teruggezet maar ook hier hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan de diskcopy maar er zijn instellingen veranderd waardoor 98se niet meer start. Weet iemand een oplossing?
Bij voorkeur zonder een volledige herinstallatie.
update
Heb van een andere Pc shlwapi.dll gekopieerd en nu krijg ik een leeg bureaublad, zonder foutmeldingen.
Heb de search gebruikt maar vind hier niets over
update
Heb geprobeert shell32.dll en explorer.exe te vervangen maar dat haalt niets uit.
Ook het terugzetten van het register via scanreg geeft geen oplossing.
Krijg een bureaublad zonder taakbalk en iconen.
Iemand nog tips?
Daartoe heb ik de nieuwe schijf tijdelijk in plaats van de DVDrom gezet en met Ghost 7.0 een disk to disk copy gemaakt naar de nieuwe schijf.
Ghost gaf aan dat de operatie gelukt was.
Toen de nieuwe schijf in plaats van de oude en geboot.
XP start gewoon van uit het bootmenu maar 98SE blijft hangen in bureaublad.
Eerst kan shlwapi.dll niet laden en dan kan explorer niet laden, windows opnieuw installeren.
Om dit op te lossen heb ik de oude schijf weer teruggezet maar ook hier hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan de diskcopy maar er zijn instellingen veranderd waardoor 98se niet meer start. Weet iemand een oplossing?
Bij voorkeur zonder een volledige herinstallatie.
update
Heb van een andere Pc shlwapi.dll gekopieerd en nu krijg ik een leeg bureaublad, zonder foutmeldingen.
Heb de search gebruikt maar vind hier niets over
update
Heb geprobeert shell32.dll en explorer.exe te vervangen maar dat haalt niets uit.
Ook het terugzetten van het register via scanreg geeft geen oplossing.
Krijg een bureaublad zonder taakbalk en iconen.
Iemand nog tips?
[ Voor 21% gewijzigd door bronnie2 op 30-03-2004 01:42 . Reden: update ]