[VB6] variabale functie aanroepen

Pagina: 1
Acties:

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Wat vooraf ging:
• Google
• GoT Search
• MSDN

ik heb een formulier met een textvak en een procedure genaamd readini(). wat ik wil is dat ik in het textvak code:readini invoer, hij de functie readini gaat uitvoeren, maar zo heb ik er nog een aantal. ik kan dit met een select...case doen, maar kan het ook anders, variabel bv. ?

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Ik snap de hele vraag niet, wil je iets al:

code:
1
textvak.Text = readini()

• pkouwer
nee, totaal niet. Ik wil de functie die ik in textvak plaats uitvoeren, dit kan bv readini zijn, maar ook writeini, opendb, weetikveelwat

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 14:28

koli-man

Bartender!!!!

Tja, je zult toch je aan te roepen functies moeten definieren. Je kunt misschien wel zoeken naar een functie in een list of iets dergelijks en dan heb je niet perse een switcch case nodig, maar ja de functies moeten toch gedefinieerd worden. maar ik vind het een beetje vaag nog

[ Voor 10% gewijzigd door koli-man op 29-03-2004 22:52 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14

Eelke Spaak

- Vlad -

De TS wil volgens mij iets doen als het volgende, in pseudo-PHP:

PHP:
1
2
3
<?
eval(textbox.getText());
?>

In de meeste scripting-talen is dit mogelijk, en ook in Java (met behulp van het Reflection-framework). Hoe dit in VB zit weet ik niet.

TheStreme - Share anything with anyone

• pkouwer
het is een soort proefprojectje. Ik wil nl wat onderhoud kunnen doen in een programma zonder dat dit op 1 of andere wijze zichtbaar is. Ik heb een commandline gemaakt (bv zoals AutoCad dat kent), ja dat is misschien wel een goed voorbeeld. Nogmaals het is eigenlijk een soort gedachtenkronkel, iets om eens even uit te proberen, je kent het wel (of niet)

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14

Eelke Spaak

- Vlad -

pkouwer schreef op 29 maart 2004 @ 22:54:
het is een soort proefprojectje. Ik wil nl wat onderhoud kunnen doen in een programma zonder dat dit op 1 of andere wijze zichtbaar is. Ik heb een commandline gemaakt (bv zoals AutoCad dat kent), ja dat is misschien wel een goed voorbeeld. Nogmaals het is eigenlijk een soort gedachtenkronkel, iets om eens even uit te proberen, je kent het wel (of niet)
Als je het als serieuze tool wil gebruiken in een programma, is een eval()-achtige methode veel te gevaarlijk eigenlijk. Beter is het dan om een lijst met commando's in een switch-statement te zetten, zoals je zelf al als alternatief brengt.

TheStreme - Share anything with anyone

• pkouwer
ik weet nog niet in hoeverre het operationeel zal wrden, maar ja, programmeurs zijn lui hè :)

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:40

RayNbow

Kirika <3

Syntax

CallByName(object, procedurename, calltype,[arguments()])

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Je kunt hiervoor de microsoft script control gebruiken. Dan kun je vanuit je eigen applicatie vbscript "macro's" maken.
Pagina: 1