Toon posts:

[JAVA] Console scherm niet weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inweze geeft de titel al 75% weg van mijn vraag. Ik wil van mijn Jframe een standalone applicatie maken. Ik ben al zover dat ik een jar kan maken en deze dan met een .bat bestand op start. Het enige wat nog niet lukt is de console niet weergeven. Ik heb de system.out al naar een FileWriter gezet dus inweze wordt de console niet meer gebruikt(ook niet door .
Misschien vraag ik iets wat onmogelijk is want ik heb weinig er over kunnen vinden en veel java applicaties die ik ken hebben ook nog een console scherm.

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14

Eelke Spaak

- Vlad -

Gebruik javaw.exe in plaats van java.exe om je applicatie te starten.

Should do the trick :) .

Edit: Ik lees nu dat je een batch-bestand gebruikt om het op te starten. Volgens mij krijg je dan altijd een console-venstertje. Als je de gewone Windows-installer van het JRE gebruikt zou je in principe ook gewoon moeten kunnen dubbelklikken op JAR-bestanden. Die opent 'ie dan automagisch met javaw.exe.

[ Voor 62% gewijzigd door Eelke Spaak op 29-03-2004 22:26 ]

TheStreme - Share anything with anyone

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Als je nou geen .bat file gebruikt maar een windows shortcut en daar het command inzet om de .jar op te starten. Dan maakt hij denk ik geen console aan.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is dit meer een vraag voor WOS, want me code werkt.
Maar als ik javaw uitvoer krijg ik deze error:
"Java Virtual Machine Launcher:"
"Could not find the main class. Program will exit."
Dit is pecies de zelfde fout die ik krijg bij een ander java programma, alleen daar start ie wel het programma op. Helaas is dat programma niet van mij dus echt verder kom ik niet.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je de jar in elkaar zet kan je een main klasse aangeven. Die wordt gestart bij het uitvoeren van de jar, zegmaar. Misschien ontbreekt die verwijzing?

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 18:22

jAnO!

lalalavanillevla

In navolging op Gert,

Die zet je in een MANIFEST.MF (wordt automatisch gegenereerd als je hem ommit)

Daar moet deze entry in:

Main-Class: mijn.package.classmetmainzithierin.Classmetmain

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

oftewel zoek even op google op: executable jar
Pagina: 1