Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] Beeld laptop valt uit tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met laptopmod en alles liep in het begin voorspoedig. Het is mijn bedoeling uiteindelijk een soort internetzuil te maken, op een metalen standaard.

Afbeeldingslocatie: http://www.stifmeister.nl/images/albums/104/DSC01443.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.stifmeister.nl/images/albums/104/DSC01448.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.stifmeister.nl/images/albums/104/DSC01452.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.stifmeister.nl/images/albums/104/DSC01455.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.stifmeister.nl/images/albums/104/DSC01472.JPG

Na het slopen en weer inelkaar zetten van de laptop werkte alles prima. Nu loop ik ineens tegen een raar probleem die ik niet helemaal begrijp waarvan ik hoop dat iemand dit herkent. Wanneer ik de laptop opstart zie ik netjes het HP logo en kan ik de bios zien. Het beeld op het lcd scherm is prima. Wanneer hij vervolgens verder gaat met booten valt het beeld weg. Wanneer ik ctr monitor er aan hang heeft deze wel gewoon beeld.

Mocht iemand dit probleem kennen ben ik benieuwd naar de oorzaak, en oplossing uiteraard :)

Tnx.

Verwijderd

sommige laptops schakelen de TFT uit als je het scherm dicht klapt. misschien dat er ergens een schakelaartje zit wat je moet doorverbinden of juist los halen ?

succes

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat verklaart niet waarom de bios wel zichtbaar is bij het opstarten. Alles is zichtbaar totdat de melding 'Druk op F2 voor setup' is geweest.

Verwijderd

Verkeerde monitorinstelling? Bij de meeste laptops kun je met Fn+een F-toets (weet niet precies meer welke) schakelen tussen LCD/CRT/LCD+CRT.

Verwijderd

en als je de laptop in safe mode opstart?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 22:28:
sommige laptops schakelen de TFT uit als je het scherm dicht klapt. misschien dat er ergens een schakelaartje zit wat je moet doorverbinden of juist los halen ?

succes
mijn ervaring er mee is dat meestal bij het toetsenbord zit dat word aangeraakt en het beeld uitgaat, maar is altijd moete waar om dat ff optezoeken in handleiding of aan de maker van de laptop te mailen.

mijn andere ervanring is met het beeldscherm uitvallen of ineens rood word of strepen, dat het aan de inverter ligt kant kapot zijn of iets niet goed zijn maar dat weet ik niet zeker zou je door moeten meten (dat is dat ding op plaatje 2 waar dat kabeltje ingaat.

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Hallo dat met dat schakelaartje klopt, hebben we ook op het werk, het zit in de instellingen van 'Power options' , moet naar tab blad 'advanced' gaat en kies bij "when I close the lid of my portable computer": 'do nothing' en klaar ben je, geen probleem meer (is een grapje van Win XP) 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door cablerichy935 op 31-03-2004 23:27 . Reden: Zaten wel veel taal foutjes in .... ]

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
kan ook in de bios zitten.........

Verwijderd

denk dat ik het weet had zelf ook een dergelijk probleem... hij start waarschijnljik op met de gedachte dat er een externe monitor op aangesloten is.. probeer eens als het beeld weg-valt... je function toets van je laptop te gebruiken waarbij je het beeld veranderd naar een andere monitor.. ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel :)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 12:58:
Maar dat verklaart niet waarom de bios wel zichtbaar is bij het opstarten. Alles is zichtbaar totdat de melding 'Druk op F2 voor setup' is geweest.
Nou.. de BIOS moet ten alle tijde zichtbaar zijn denk ik.. Ook als dat schakelaartje kapot is. Probeer eerst maar dat schakelaartje in de scherm-open stand te zetten, kan geen kwaad imho

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Toevallig een Omnibook 6000 ? Zoja nem dan ff contact met me op via de mail, ik heb dan misschien een programma wat gaat werken. En anders raad ik je aan eens naar de laatse bios update te kijken

Verwijderd

Wanneer ik de laptop opstart zie ik netjes het HP logo en kan ik de bios zien. Het beeld op het lcd scherm is prima. Wanneer hij vervolgens verder gaat met booten valt het beeld weg. Wanneer ik ctr monitor er aan hang heeft deze wel gewoon beeld.
Met de zoekfunctie ben ik hier belandt. Ik heb hetzelfde probleem.
Thuis heb ik een HP Pavilion ze5517ea (6 maanden oud), nadat ik de laptop aanzet komt het startup logo met de witte letters "HP" in beeld. TOT hier gaat het goed; zodra dit logo weg is boot ie verder, maar is de text nauwelijks te lezen. Een ctr monitor laat alles netjes zien....Het 'leuke' ervan is dat de laptop het voorheen goed functioneerde...

Het antwoord staat niet in deze topic, daarom post ik hier mijn probleem (openen van een nieuwe topic is niet nodig :)).

P.S. Adviezen in deze topic heb ik gevolgd, maar tevergeefs...

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Eerste wat in mij op kwam was een te hoge resolutie of refreshrate voor het laptopscherm...

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je bij het modden van je laptop het schakelaartje eruit gehaald. Ik zou toch maar eens zoeken naar dat schakelaartje en kijken wat er gebeurt.
Als de laptop het deed voor je mod en erna niet meer en je hebt ook niets aan de instellingen verandert dan ben ik bijna zeker dat het dat schakelaartje is!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 23:39:
[...]
Met de zoekfunctie ben ik hier belandt. Ik heb hetzelfde probleem.
Thuis heb ik een HP Pavilion ze5517ea (6 maanden oud), nadat ik de laptop aanzet komt het startup logo met de witte letters "HP" in beeld. TOT hier gaat het goed; zodra dit logo weg is boot ie verder, maar is de text nauwelijks te lezen. Een ctr monitor laat alles netjes zien....Het 'leuke' ervan is dat de laptop het voorheen goed functioneerde...

Het antwoord staat niet in deze topic, daarom post ik hier mijn probleem (openen van een nieuwe topic is niet nodig :)).

P.S. Adviezen in deze topic heb ik gevolgd, maar tevergeefs...
Humzzz, als je wel beeld krijgt, maar het is heeeeel donker/slecht, zal het haast de backlight kunnen zijn.
Alleen tis wel vaag, dat je de witte letters van HP wel normaal in beeld krijgt (toch ?)

And The Only One

Pagina: 1