Toon posts:

[Wifi] Waarom zien we (mijn buur en ik) elkaar Wireless niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buur en ik hebben beiden een AP staan en als ik in mijn winXP Pro naar de beschikbare netwerken zoek dan zie ik zijn netwerk niet.

Als ik dan met het proggie network stumbler zie dan zie ik zijn netwerk wel staan.

Idem bij hem hij ziet mij ook niet staan

We zouden elkaar toch willen zien aangezien we wat willen sharen en aangezien hij geen DL limiet heeft en ik wel :D

Hoe kunnen we elkaar toch zien?

PS Wep staat bij beide uit (niet dat ik denk dat het wat uitmaakt)

Thx in advance G

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

hoe is het signaal tussen beide ap's??

misschien 2 dhcp servers draaien (in bijv. een router)

probeer eens met vaste ip's enzo...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou eigelijk gewoon met mijn laptop op zijn AP willen connecten en omgekeerd (hij met zijn laptop op mijn AP)

ik heb een ASUS WL-500G denk ik (diezelfde van die Huge topic :p )

G.

Verwijderd

ik heb er niet veel verstand van, maar heeft dit misschien met dhcp of mac adressen te maken? Zet eens alle beveiliging af en probeer het nog eens.

Verwijderd

staat ssid broadcasting uit ?

Verwijderd

Aangemeld bij dezelfde werkgroep? Firewalls tijdelijk ff uitzetten.

Verwijderd

Uw SSID broadcast staat af. Je moet deze aanzetten om het netwerk in Windows XP te zien.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

je zou toch zowiezo elkaar moeten kunnen zien. Inloggen op het netwerk is wat anders. Maar je zou hem wel moeten kun zien denk ik zo. Misschien staat er iets tussen jullie huizen wat veel storing veroorzaakt.

13:37

Pagina: 1