Toon posts:

Windows start niet na uitzetten van 2de schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een zeer irritant probleem. Ik heb in mijn pc 2 schijven...Hitachi 120gb en een Quantum Fireball Cr 6GB in een removable rack. Dit heb ik als volgt aangesloten

IDE1: Benq dvdbrander (master)
IDE2: Plextor 1610 (master)

IDE3 (hpt370 raid controller geint) :
Hitachi 120 GB (master)
Quantum 6 GB (slave) <<<<<in REMOVABLE rack<<<<

Als ik beide schijven aan heb staan start het systeem normaal op. Zet ik de removable schijf uit dan start windows Xp opeens niet meer op. Hij blijft dan telkens opnieuw opstarten! Echter word de master schijf wel nog herkend in de bios?!!? Windows staat ofkors op de 120GB schijf..

Welk wazig probleem is dit? Mag ik niet de removable schijf op dezelfde bus zetten? Heb allerlei varianten geprobeerd. Hier kreeg ik ook wazige problemen. Ik vermoed dat windows iets geks doet.... |:(

Help help

Gr. ruud

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 21:24 ]

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
probeer anders je removable hd ff op cable select te zetten.
misschien dat dat werkt maar lijkt me eigelijk ook stug omdat je hd eruit is als windows da probleem opgeeft.
zet anders je 120gb schijf op cable select.
ik doe zomaar een gooi hoor.

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd maar werkt niet... |:(

Verder heb ik de master schijf op einde van de kabel zitten en de slave midden dus dat zit denk ik ook goed..

Ik heb ook geprobeerd om de 6GB schijf samen met de brander op IDE2 aan te sluiten. Als ik dan de schijf uitzet wordt de brander ook niet meer gezien in windows. (wel in de bios)...

word er een beetje crazy van.. 8)7 }:O

Verwijderd

Staat me iets bij dat sommige IDE apparataten op single master gezet moeten worden, of iets in die richting. Miischien dat het daaraan ligt dat je schijf niet opstart zonder die removable HD. Dat de hitachi dus staat ingesteld als master maar dan zo dat ie ook een slave verwacht?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al gedaan....Device 0 (slave present)

Helpt nix, denk dat deze optie ook alleen van toepassing is als beide schijven aanstaan.

Vind het alleen nog steeds een maf probleem want als ik die schijf uit heb staan dan is het toch net alsof ik alleen die Hitachi schijf erin heb zitten...

Pff 8)7 8)7 heb zo'n beetje alle combinaties uitgetest maar telkens als ik de 2de schijf uitzet start windows niet meer...

Ik kan me nog zoiets herinneren van een beveiliging bij Windows Xp....dat je geen apparaten mag veranderen....zit toch zwaar in deze richting te denken

Hoe los ik dit op?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 23:06 ]