Toon posts:

[Mysql] Hulp nodig..

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeden avond..

Ik heb echt serieus hulp nodig in Mysql .. 8)7 |:(

Ik kom niet verder dan dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<? 
$db_connect = mysql_connect ('localhost', 'airliner_gijs', 'password') or die ('I cannot connect to the database because:<br><br>' . mysql_error());

$db_select = mysql_select_db('airliner_gijs', $db_connect) or die ('Unable to select gijs_airliner because:<br><br>' . mysql_error()); 

echo 'You have successfully connected to MySQL!'; 

mysql_close($db_connect); 
?>

Ik heb al bepaalde dingen geprobeert maar word er niet wijzer op :/, meerdere tutorials heb ik gelezen en gevolgt, maar nogsteeds word ik er niet wijzer op, ik heb gewoon een normale php kennis dus dat is het probleem niet, wat ik nodig heb is een goed voorbeeld of een hele goeie NEDERLANDSE tutorial, wat ik eigenlijk op dit moment wil leren is hoe ik een text naar een database kan schrijven, dus bijvoorbeeld voor een nieuwssysteem.
Willen jullie me NIET naar www.php.net sturen want daar word ik dus niet wijzer van..

alvast bedankt _/-\o_

ik hoop echt dat er iemand is die met dit kan leren

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Weet je al wat SQL is en beheers je dat ook? Anders gaat het niet echt opschieten, maar zul je het toch moeten leren. Kijk dan eens op http://www.sqlcourse2.com/

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, misschien is het een beter idee als je engels leert, daar heb je meer aan, en ook in de toekomst... Er zijn meer dan voldoende tutorials, en je kunt eventueel ook eens op http://nl2.php.net/manual kijken en dan voor de nederlandsche manual kiezen... Gewoon de mysql functies erbij...

Maar je hebt er meer aan om eerst je eens in MySql zelf te verdiepen, daar je weinig weg kunt schrijven als je geen bruikbarte tabel hebt gemaakt waar je de dat in op wilt slaan...

edit:
Goh, ik zie dat je je andere (gesloten) topic in het engels hebt getypt, wat BEZIELT je dan om naar een nederlandse tutorial te vragen, sorry hoor... :X

[ Voor 16% gewijzigd door Kippenijzer op 29-03-2004 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is toch verder niet echt het probleem, het probleem is eerder hoe ik het ernaartoe kan schrijven.. tja ik weet niet wat mijn probleem is, maar ik snap het gewoon nog niet helemaal 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 29 maart 2004 @ 21:20:
Tja, misschien is het een beter idee als je engels leert, daar heb je meer aan, en ook in de toekomst... Er zijn meer dan voldoende tutorials, en je kunt eventueel ook eens op http://nl2.php.net/manual kijken en dan voor de nederlandsche manual kiezen... Gewoon de mysql functies erbij...

Maar je hebt er meer aan om eerst je eens in MySql zelf te verdiepen, daar je weinig weg kunt schrijven als je geen bruikbarte tabel hebt gemaakt waar je de dat in op wilt slaan...

edit:
Goh, ik zie dat je je andere (gesloten) topic in het engels hebt getypt, wat BEZIELT je dan om naar een nederlandse tutorial te vragen, sorry hoor... :X
het probleem is dat ik daar niet veel wijzer van word, van die hele www.php.net site.. OOK de nederlandse niet :( ja het kan allemaal aan mij liggen hoor :( ik zal ook wel echt de enige zijn hier

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 22:02
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 21:22:
[...]

het probleem is dat ik daar niet veel wijzer van word, van die hele www.php.net site.. OOK de nederlandse niet :( ja het kan allemaal aan mij liggen hoor :( ik zal ook wel echt de enige zijn hier
Wat snap jij dan niet? "Ik snap het niet" is z'n vaag begrip.

Ik kan hier wel een simpel voorbeeldje posten maar er staan ook werkende voorbeelden in de PHP manual en ook via een goede zoekmachine kun je ook aan tutorials komen.

Verwijderd

Topicstarter
Sybr_E-N schreef op 29 maart 2004 @ 21:25:
[...]

Wat snap jij dan niet? "Ik snap het niet" is z'n vaag begrip.

Ik kan hier wel een simpel voorbeeldje posten maar er staan ook werkende voorbeelden in de PHP manual en ook via een goede zoekmachine kun je ook aan tutorials komen.
nou kijk dat is dus wat ik vroeg ;) een voorbeeld .. dus een klein voorbeeldje is ook welkom

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 21:20:
ja dat is toch verder niet echt het probleem, het probleem is eerder hoe ik het ernaartoe kan schrijven.. tja ik weet niet wat mijn probleem is, maar ik snap het gewoon nog niet helemaal 8)7
SQL is de taal waarmee je de database instructies geeft om data op te nemen, te queryen en te wijzigen/deleten. Het lijkt me dus best wel jouw probleem?
Of ben ik het nou helemaal kwijt?

Verwijderd

Topicstarter
Glimi schreef op 29 maart 2004 @ 21:31:
[...]

SQL is de taal waarmee je de database instructies geeft om data op te nemen, te queryen en te wijzigen/deleten. Het lijkt me dus best wel jouw probleem?
Of ben ik het nou helemaal kwijt?
als ik dat zo lees, dan snap ik het ongeveer wel.. maar hoe ik het moet toepassen is dus het probleem.. dus misschien ja ik snap het niet :'( ..

uhm .. tja :?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 21:16:
Ik heb echt serieus hulp nodig in Mysql .. 8)7 |:(
www.php.net ?
www.mysql.com ?
Iig niet op GoT, daar is het niet voor, ook niet voor voorbeelden

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 29-03-2004 21:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.