Toon posts:

PC is erg traag, schokkerig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb een probleem met mijn pc, hij is erg traag bij o.a. spellen en andere grote programma's. Bijv minimaliseren duurt erg lang en veel dingen gaan niet vloeiend. Zelf denk ik dat het aan mijn geheugen ligt, maar voor dat ik dat nieuw koop wil ik dat even zeker weten. (het zou ook misschien mijn processor kunnen zijn want ik weet dat celeron kl#te is)

ik heb:

Intel celeron 2300mhz
256mb sdram 133mhz (2x 128mb)
GeForce4 Ti-4200 128mb 8x
MB: Asus P4XP-X (kan 2x PC133 SDRAM of 2x PC2100 DDR SDRAM in)

zou iemand mij advies kunnen geven??

Verwijderd

F.A.Q's ?

|:( |:( |:(

Dit soort sfeerverpestende reacties zijn stukken erger dan een topic als deze. Ik kan weinig anders opmerken dat de Faq lezen voor jou ook geen overbodige actie zou zijn :)

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 80% gewijzigd door Pollewob op 29-03-2004 21:08 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou.. met deze informatie kunnen we erg weinig.

Check bijvoorbeeld eens welke processen op de achtergrond draaien (zou best een virus kunnen zijn bijvoorbeeld). Loop ook de drivers en bijvoorbeeld de DMA instellingen van de HD na. Verder kan je wat updates voor Windows proberen en desnoods het OS opnieuw installeren.

Dat dit aan het geheugen ligt is in ieder geval nog lang niet duidelijk :)

+ topictitel aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door Pollewob op 29-03-2004 21:06 ]

Verwijderd

Nou ik was net bezig met het editen van mn bericht krijg ik msg dat ik niet kan veranderen omdat pollewob hem heeft veranderd GSUS modjes doe eens normaal hier ik wordt er echt moe van soms hiero !!

On-Topic:

Bekijk welke programma's er nog meer draaien

(ff Ctrl+Alt+Del en kijken welke programma's een hoge cpu load vragen en indien onbekend melden hier :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 21:13 ]

Verwijderd

Ik zou in eerste instantie zeggen, dat sdram i.p.v. DDR de bottleneck is, maar ik ken genoeg systemen met minder aan boord, die soepeltjes draaien.

Het lijkt me geen overbodige luxe om eens op spyware te scannen.
Normaal gesproken zou dit systeem redelijk probleemloos moeten kunnen werken.
Wat overblijft zijn dus zaken, die resources wegsnoepen.

Lees eens wat guides om je systeem wat te optimaliseren. Er zijn er genoeg te vinden met Google ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het iets met software te maken heeft want ik heb al enkele keren alles geformatteerd. Iedere keer hetzelfde probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 21:10:
Nou ik was net bezig met het editen van mn bericht krijg ik msg dat ik niet kan veranderen omdat pollewob hem heeft veranderd GSUS modjes doe eens normaal hier ik wordt er echt moe van soms hiero !!

On-Topic:

Bekijk welke programma's er nog meer draaien

(ff Ctrl+Alt+Del en kijken welke programma's een hoge cpu load vragen en indien onbekend melden hier :) )
en andere standaardzaken als AdAware, Spybot Search&destroy, regvac etc om spyware/regestry ff te bewerken.

Verwijderd

misschien een je pc op virussen scannen , spyware. Defragmenteren en onnodige zooi eraf gooien ( uit software ) en als dit allemaal niet werkt gewoon windows er opnieuw op. is ie dan nog traag dan kun gaan zukken bij de hardware.

edit:
ok ik ben dus weer veel te laat

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoeken bij hardware benik al hele tijd mee bezig:) mar uit probere kost dan wat meer geld natuurlijk (dingen vervangen)
Pagina: 1