Toon posts:

Hauppauge WinTV Express doet het niet onder windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden een Hauppauge WinTV Express tv kaart maar nu wil ik deze zetten in mijn nieuwe computer (met windows XP) maar daar werkt hij niet!
Als ik hem installeerd krijg ik al meldingen dat ie niet aan de Microsoft windows XP eisen voldoet maar daar kan ik nog wel gewoon verder gaan. Pas als alles geinstalleerd is gaat het echt fout: ik klik Wintv aan ik krijg het start scherm en dan staat alles opeens stil. Niks doet het meer, de muis het toetsenbord etc.
Ik hoop dat iemand hier wat op weet.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:49

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
al op de site van Hauppauge gekeken of er software updates zijn?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het irritante (was ik ff vergeten er bij te zeggen): er is op de site van Hauppauge geen drivers voor de Hauppauge WinTV Express te vinden.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij zit er een 878 chipset op, dus kan je gewoon hier je drivers downloaden: http://www.hauppauge.com/pages/support_pci_878.html

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het morgen eens proberen.

Al vast super bedankt!

Verwijderd

er zitten al jaren gewoon xp drivers bij hoor.

al kan updaten nooit kwaad, maar misschien ligt het probleem ergens anders? Van de software is het iig wel handig als je de laatste versies hebt.
Heb zelf ook lang geklungeld voor eea echt goed werkte, als ik bv een ander tv programmatje installeer, houdt wintv er subiet mee op en ook met bepaalde codecs doet ie het ineens niet meer 8)7

Maar het kan allemaal goed en probleemloos werken, duimen dat jij dat ook snel voor elkaar hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het lijkt er inderdaad op dat er wel gewoon XP drivers bij zitten want als je hem er in stopt zag ik wel ergens staan dat ie herkende dat het XP was.
Maar wat er anders mis zou zijn weet ik niet, ik weet tenslotte heus wel hoe je een PCI kaart er in ze 8)7
Misschien als ik het gewoon rechtstreeks via Magix Video delux doet dat ie dan niet vast loopt dat het gewoon aan wintv ligt.

Naja, vanmiddag gewoon ff proberen.

Verwijderd

Ik heb een pvr-pci van Hauppauge met hetzelfde probleem.
Eerst gaven ze als tip om in de bios van je moederbord te experimentern met de latency timer van de pci bus. Standaard staat deze op 32 ofzoiets. zet deze eens op 64 (of probeer ook eens een lagere waarde) en probeer de hauppauge kaart nog eens.
Later kwam er ook een pci-latency patch uit, maar daar weet ik niet zoveel over.
mijn probleem was grotendeels weg.
Ik heb dus daarom ook nog win98 op mijn pc staan :)
succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 16:09 ]

Verwijderd

of van hun site:

http://www.hauppauge.com/pages/support_faq_pci_lockups.html

Succes.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt! Naja, half. Via Magix Video delux kan ik hem nu bekijken maar als ik winTV wil openen loopt ie wel meteen vast. Ik ga nu nog even kijken of ik Wintv goed kan krijgen want dan ben ik helemaal bla ;).

Allemaal bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Topicstarter
En nog iets: iedere keer als ik hem opstart zegt ie weer "Nieuwe hardware gevonden".

Weten jullie misschien een vervanger van winTV? Een ander GOED programma waarmee je tv kan kijken. Het lieftst gratis maar als ik er voor moet betalen is het ook niet erg (IK WIL VAN WINTV AF! ;) )

Verwijderd

die nieuwe hardware kunnen de wdm drivers van je gewone videokaart zijn, zijn nogal eigenwijs >:)

Probeer eens stap voor stap de aanwijzingen die je hier: http://www.hauppauge.tv/hcwforum/ kan vinden, zonder wintv is nl ook zonder afstandsbediening, en dat weegt toch wel.

Verwijderd

Topicstarter
O nee, dat van die hardware gevonden doet ie niet meer. Dat is al vast weer wat!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is me gelukt! Wel eens waar met 3 of 4 truckjes maar het werkt! Hellaas kan ik alleen op volledig scherm kijken :(

Verwijderd

en wat zijn die "truukjes" dan?

Verwijderd

Topicstarter
Kabel moet er eerst altijd in zitten.

Dan eerst een ander programma dat de kaart gebruikt starten (die heb ik wel maar de ene geef maar 1/3 van het beeld en de ander is zonder geluid)

Dan kan ik hem aanzetten (met een beetje geluk gaat dat meteen goed) dan moet ik hem op voledig scherm zetten anders is het beeld gewoon zwart

en als ik wil afsluiten geen escape (zodat je weer in wintv komt) maar meteen alt+F4.

4 zijn het er dus. Het is niet echt handig maar het werkt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar een nieuwe tv-kaart gekocht maar daar heb ik ook weer een klein probleempje mee.
Het is niet zo heel erg maar als iemand het gtoevalig weet:
Ik heb een ASUS TV FM Card gekcoht en daar zat Home Theater van Intervideo bij. Maar als ik die op auto-scan zet gaat ie ook heel veel kanalen met alleen sneeuw om het zo ff te noemen ook een kanaal geven en er zitten allemaal zenders dubbel bij. Maar ik kan dat nergens met de hand instellen of zenders verwijderen.

Weet iemand iets?
Pagina: 1