[dvd] Niet gevonden in station

Pagina: 1
Acties:

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Het zit zo:

Vandaag komt ma hier fier als een gieter thuis met de Marco Borsato DVD Zien. Aangezien onze stand-alone even binnen is voor herstelling wil ze die op haar pc al bekijken. Stopt het schijfje in haar dvd-station... Windvd wil niks afspelen. Volgens windows, windvd, bsplayer, mediaplayer zit er gewoon geen schijfje in de dvd-lezer

Stop de dvd Zien in mijn pc, en alles speelt perfect af. Stop een CD-rom in haar dvd-lezer, werkt perfect. Stop een andere DVD (batman) in haar dvd-lezer, werkt perfect.

Enig idee wat het probleem kan zijn? Ik dacht al aan regio's, maar dan zou windows toch wel moeten zien dat er een dvd geladen is, dat ie em niet wil afspelen tot daaraan toe?

Gezocht op: DVD niet gevonden, DVD not found in drive, en dergelijke zoekwoorden
DVD-lezer: Pioneer DVD Rom 115 (net ontdekt dat het dus geen NEC is, ga ff googlen hierop)

Van Borsato weet ik dat die dvd regiovrij is, zou het kunnen dat mijn pc-dvd lezer geen regiovrije dvd's wil afspelen? Weet niet of die andere die hij niet/wel afspeelt wel/niet regiovrij zijn dus.

Ben aan het testen:

Leest/speelt ie wel:
- Data cd's
- DVD Batman (regio 2)
- U2, Rattle and hum (regio 2)
Leest/speelt ie niet:
Lady's and gentlemen, the best of George Michael (regio?)
Zien, Marco Borsato (all regions)
Bryan Adams, Live at slane castle (all regions)
Tina Turner, Live in Amsterdam (all regions)

Terug op die regio's, die zullen dus wel het probleem zijn vermoed ik. Wel gek dat windows niet eens een schijfje detecteert dan... :s

Zo zie je maar, door je probleem even "gestructureerd" op te schrijven geraak je er soms zelf. Excuses :)

[ Voor 62% gewijzigd door Yoeri op 29-03-2004 21:22 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten