Hauppauge PVR 350 tvout

Pagina: 1
Acties:

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 20:20
Hallo,

Ik heb sinds een kleine maand een PVR 350 in bezit. Echter ik krijg de TV out er van niet deftig aan de praat. Hij werkt wel met de originele programma's (puur om er gewoon video met te streamen) maar om gewoon de windows desktop er door te krijgen, dat lukt me echt niet. Zijn er trukjes om dit toch aan de gang te krijgen? of moet ik speciale software installeren of zo? Want ik wou die tvout gebruiken voor er een htpc van te maken, (en die tvout van mijn nvidea videokaart is niet bruikbaar, die kwaliteit is gewoon slecht).

Of heb ik toch gewoon ergens iets verkeerd gedaan, en iets verkeerd aangeklikt? Want het lijkt me echt sterk dat dat niet mogelijk zou zijn.

Crazyx

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 17:04
de tv-out is eigenlijk enkel voor weergave van mpg's bedoelt. Je zult dus de desktop (of bv een divx) niet kunnen tonen. Er zijn wel twee programma's die in staat zijn hun interface te tonen (sagetv en gbpvr), daarmee heb je dan in ieder geval een interface om de opname te selecteren.
Wil je perse de desktop zien dan moet je de tv-out van je grafsiche kaart even aansluiten op de svideo in van de pvr, een omweg maar het werkt in principe wel.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• crazyx
Ik heb net de trialversie van SageTV geprobeerd (versie 1.4.10), maar daar krijg ik ook geen menu's of zo. Enkel pure mpeg stream, maar daar blijft het ook bij :/.

Ik ga vanavond nog proberen om dat ander programma ook nog te installeren, maar ik had er nog nooit van gehoord, misschien is het wat :D

Eigenlijk echt wel spijtig dat ze voor zo'n dure kaart, zo'n rommel oplossing hebben, nu ben je er eigenlijk niks mee (toch niks wat ik in mijn gedachte had toen ik die kaart kocht).

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 17:04
crazyx schreef op 30 maart 2004 @ 18:52:
Ik heb net de trialversie van SageTV geprobeerd (versie 1.4.10), maar daar krijg ik ook geen menu's of zo. Enkel pure mpeg stream, maar daar blijft het ook bij :/.

Ik ga vanavond nog proberen om dat ander programma ook nog te installeren, maar ik had er nog nooit van gehoord, misschien is het wat :D

Eigenlijk echt wel spijtig dat ze voor zo'n dure kaart, zo'n rommel oplossing hebben, nu ben je er eigenlijk niks mee (toch niks wat ik in mijn gedachte had toen ik die kaart kocht).
Het is ook pas vanaf versie 2 (beta), had ik er eigenlijk even bij moeten zetten,sorry.

Het zou natuurlijk mooi zijn geweest als ook de hauppauge software een interface zou ondersteunen op de tv-out maar eerlijk is eerlijk, het wordt op de website wel vermeld dat je enkel de video's die je kunt kijken.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• crazyx
Aah ok sorry, dan heb ik te vlug geoordeeld, ik had ff gekeken wat er nieuw was in release 2, en dat zag ik er niet bijstaan.

Ik heb nu in ieder geval die GB-PVR geinstalleerd, en dat werkt wonderwel perfect, en heeft alles dat ik nodig heb :D.

Bedankt voor uw hulp :D.