Medetweakers,
Overmorgen ga ik een nieuwe Exchange doos de lucht in trappen. (herinstallatie). Nu werk ik standaard met 2 schijven in een mirror als boot/system disk en de overige schijven in een Raid 5 opstelling met 1 schijf als Hot Spare.
Nu vraag ik mij af of het wel zo ideaal is om de exchange directories op een Raid 5 te plaatsen. Als alternatief kun je denken aan een gemirrorde stripe set. Hier heb ik echter geen ervaring mee.
*Edit* Mijn bedoeling is dus snelheid EN veiligheid van mijn data *Edit*
Kunnen jullie op basis van dit verhaal en onderstaand overzicht van aanwezige hard- en software eens met mij meedenken?
Ik heb de volgende hardware:
Compaq Proliant ML530, G1
2x Xeon 933 MHz, 1MB cache
2GB geheugen
2x 18GB 15K rpm schijven
5x 36GB 15K rpm schijven
Smart Array 5302 controller
Hierop komt de volgende software:
W2K server SP4
Exchange 5.5 SP4
Sybari Antigen 7.0
Ik heb ongeveer 240 Mailclients waarvan gemiddeld 180 tegelijkertijd aan het werk.
De omvang van de Exchange store is 15GB.
Als ik wat ben vergeten, vraag aub
Overmorgen ga ik een nieuwe Exchange doos de lucht in trappen. (herinstallatie). Nu werk ik standaard met 2 schijven in een mirror als boot/system disk en de overige schijven in een Raid 5 opstelling met 1 schijf als Hot Spare.
Nu vraag ik mij af of het wel zo ideaal is om de exchange directories op een Raid 5 te plaatsen. Als alternatief kun je denken aan een gemirrorde stripe set. Hier heb ik echter geen ervaring mee.
*Edit* Mijn bedoeling is dus snelheid EN veiligheid van mijn data *Edit*
Kunnen jullie op basis van dit verhaal en onderstaand overzicht van aanwezige hard- en software eens met mij meedenken?
Ik heb de volgende hardware:
Compaq Proliant ML530, G1
2x Xeon 933 MHz, 1MB cache
2GB geheugen
2x 18GB 15K rpm schijven
5x 36GB 15K rpm schijven
Smart Array 5302 controller
Hierop komt de volgende software:
W2K server SP4
Exchange 5.5 SP4
Sybari Antigen 7.0
Ik heb ongeveer 240 Mailclients waarvan gemiddeld 180 tegelijkertijd aan het werk.
De omvang van de Exchange store is 15GB.
Als ik wat ben vergeten, vraag aub
[ Voor 4% gewijzigd door A_De2 op 29-03-2004 20:33 ]
640KB should be enough for everyone