bestanden verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 19:34
howdy,

ik heb al in diverse zoekmachines en forums gezocht, en ik kwam er niet uit.

ik heb op mijn computer eerst het programma panda antivirus platinum geinstalleerd. na een paar crashes en co. (je weet het wel) werkte het programma niet meer. dus ik verwijderen die hap dacht ik, dus niet!!!!

ik heb nu via mijn program files de hele map verwijderd, maar bij de common files staat er nog een map die ik niet kan verwijderen. mijn vraag hoe krijg ik dit bestand verwijderd? ik wil dit verwijderen omdat ik de nieuwe panda internte security wil installleren, maar deze zegt dat er nog installatiebestanden staan op de comp, en dus niet installeeerd. de mapnaam is "PavPrSrv"

pleas help me,

schuimpie

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:59
In veilige modus opstarten. En anders kan je altijd nog dit proberen:
[q]Een andere manier om een bestand te verwijderen dat niet weg wil is de volgende:
  • Druk op Ctrl - Alt - Delete
  • Zoek in het tabblad processen naar explorer.exe
  • Beeindig dit proces
  • Start vervolgens in het tabblad Toepassing een nieuw proces CMD
  • Vervolgens opent zich een DOS-venster, ga hier naar de juiste directory
  • Typ vervolgens in: del bestandsnaam.avi, waar bestandsnaam uiteraard staat voor de naam van het bestand
  • Daarna kun je het DOS-venster afsluiten met het commando EXIT
  • Start wederom een nieuwe taak, ditmaal EXPLORER
  • Als het geen bestand betreft maar een directory kun je gebruik maken van het commando RD [directorynaam].

The devil is in the details.

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 09:57

Padvinder

doet z'n best

heb je gewoon die map gedelete? da's niet zo handig... d'r zit toch ook een uninstall bij... :?

Anyway... met het programmatje "Wholockme" (even zoeken) kan je zien door welke processen een map/bestand gebruikt wordt als je het niet kan verwijderen... probeer dat eens :)

edit:

/me is in een goede bui en heeft even gezocht: http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/WhoLockMe104.zip

[ Voor 22% gewijzigd door Padvinder op 29-03-2004 20:03 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Het is daarom ook de bedoeling dat je in het configuratiescherm naar het onderdeel 'software' gaat, om daar dan alles netjes te verwijderen.

Tegenwoordig installeert software (zoals je nu ziet) ook op andere plekken dan in z'n Program Files map, zoals het register en Program Files\Common Files, en de enige manier om zoiets echt weg te krijgen de volgende keer, is door het via het configuratiescherm te doen ;)

• schuimpie
bedankt voor de snelle reactie.

ik heb geprobeert om ze via uninstall en programma's te verwijdern, maar zie verhaal boven.

in veilige modus werkte niet, dus met de command cmd gedaan. nadat ik del..... (zonder .avi) had ingetikt zij hij "toegang verwijderd"

schuimpie

[ Voor 53% gewijzigd door schuimpie op 29-03-2004 20:19 ]

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 17:28
En werkt cd\ ? Dat zou normaal gezien altijd moeten werken.

Waarschijnlijk gaan die files ook niet verwijdert geraken via de command prompt, gewoon omdat die in gebruik zijn door Windows. Dos kan u nu niet echt verder helpen, omdat die files al door windows opgestart zijn. Je kan ook altijd met een systeemdisketje proberen.

Maar wat ik altijd doe als er van die hardnekkige bestanden zijn die niet weg willen is gewoon naar de registry gaan, en dan bv alle verwijzingen naar die directory verwijderen. Maar wel oppassen dat je niet per ongeluk de verkeerde dingen verwijderd. En dan rebooten en dan kan die directory gewoon verwijderd worden. Maar het is enkel hard opletten dat je niets verkeerd verwijderd.

• schuimpie
noob question,

waar zit registry

schaam schaam schaam

schuimpie

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
de service moet worden gestopt, voordat jij het bestand kunt verwijderen.

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 09:57

Padvinder

doet z'n best

schuimpie schreef op 29 maart 2004 @ 20:24:
noob question,

waar zit registry

schaam schaam schaam

schuimpie
mmmm... als je je registry niet kunt vinden is het denk ik ook niet aan te raden om er in te gaan lopen klooien... :P

anyway: start > run > regedit

sterkte :+

• schuimpie
hallo allemaal,

het is me uiteindelijk gelukt toen ik het in de regestry verwijderde.

bedankt.

schuimpie
Pagina: 1