Toon posts:

alcatel home probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:( :(

Heb een alcatel home modem (gehackt).

Draai een eigen webserver (linux) en als men het adres oproept krijgt men de laatste tijd vaak het inlog scherm van het modem te zien.
Dit heb ik in het begin niet gehad maar delaatste tijd komt het steeds vaker voor.
Al het een een ander gelezen maar nog geen oplossing kunnen vinden, heeft iemand een idee hoe ik dit kan op te lossen.

Alvast bedankt Beeksplace

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:31

slaay

Natuurbeleven.com

Het lijkt erop dat je NAT instellingen zo staan dat mensen ipv van je webserver naar je modem gestuurd worden.

internet -> modem (NAT) -> ip van je modem : 80

Bij de speedtouch kun je altijd beter via telnet je NAT instellingen toevoegen dan in de GUI.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
staat zo ingesteld van het internet adres naar het ip adres van de server op poort 80

beeksplace

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2025

SnakeMind

Silence...

Ik weet dat in dit geval de modem zo staat ingesteld dat ie alle poorten (def_server) doorgooit naar de 10.0.0.150 (de firewall)
de NAT van de modem geeft keurig aan naar welk adres het wordt doorgestuurd, zelfs op het moment dat de modem "klapt" dus dat schiet niet op.
NAT uitschakelen in de modem en dit door de Firewall laten doen werkt niet, telnet naar het adres (van buiten) komt dan hoe dan ook bij de modem uit en verder is van binnen geen connectie te maken en van buiten alleen de modem te zien.

offtopic:
Je hoeft niet te groeten hoor beek... is policy ;)

Still Cripple as Hell