Toon posts:

[a7v333] pcb & bios beiden van belang?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al diverse topics hier doorgenomen over het gebruik van procs met een fsb snelheid van 333, terwijl het moederbord in 1e instantie alleen procs met een fsb van 266 ondersteunde.

Als je pcb hoger dan 2.0 is moet het sowieso wel lukken volgens mij, alleen is die van mij dat niet, ik heb volgens sisoft s. een pcb van 1.xxx (ik zal hem nog open schroeven om de exacte versie te bepalen).

Echter ik heb wel de laatste (stabiele) bios (1017) draaien en de laatste 4-in1's.

Volgens deze tabel op de asus site: http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx heb je voor een Barton een pcb van 2.0 / bios 1016 nodig.

Alleen nou is mijn vraag is dat en/en of of/of. Kortom heb je bij bios 1017 ook nog de pcb 2.0 nodig of volstaat het bios alleen. Ik vindt het enigszins verwarrend aangezien in de Meuk post staat dat met de komst van 1017 er nieuwe proc's zijn toegevoegd. Hoe zit nu exact de vork in de steel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 19:36 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is en/en.

De Bios ondersteuning houdt in dat het Bios de CPU goed kan identificeren.
En een lopend moederbord-model wordt ook regelmatig licht verbeterd, wat resulteerd in een nieuwe versie qua PCB nummering.
Zo heeft Asus blijkbaar het een en ander verbeterd aan dat mobo, waarna ze pas de ondersteuning voor een FSB van 333 kunnen garanderen. (of iets anders dat de ondersteuning van de bartons in de weg stond)

En vertrouw voor dit soort versienummers _nooit_ op Sisoft alleen, gewoon zelf bepalen.

[ Voor 19% gewijzigd door Voutloos op 29-03-2004 20:10 ]

{signature}