Toon posts:

[XP] netstat kan niet gevonden worden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De opdracht "netstat" werkt bij mij niet onder de opdrachtprompt.

Ik krijg steeds de melding dat de opdracht niet word herkent.

Ik draai windows XP prof

Ik heb al geprobeert om andere opdrachten als "ping 127.0.0.1" uit te voeren maar ook deze werd niet herkent.

Heb ook al gezocht of het antwoord op mijn vraag te vinden was onder de search functie van deze site.. maar kwam alleen maar vragen tegen met het antwoord dat ze netstat moesten gebruiken...

Weet iemand wat ik zou moeten veranderen in de instellingen of wat ik fout zou kunnen doen ?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie je wel het bestandje "netstat.exe" in je Windows\System32 directory?

Verwijderd

check je path dan ff en anders ga ff naar die bestanden zoeken in de zoekoptie voor windows...

om je path te checken ga je naar uitvoeren, cmd, en dan het commando set.

Verder zijn er genoeg topics en genoeg internet materiaal om dit probleem op te lossen!

Slotje!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat onder de map system32.

Als ik de opdracht oproep met het commando

c:\windows\system32\netstat

werkt deze wel. 8)7 .. lekker vaag haha ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat (cfr. de Windows Operated Systems Policy), en dat die rare smiley uit je topic titel is :)

Verder - je probleem klinkt alsof het path statement niet juist meer is - type in een command box eens 'path' in en kijk eens wat je terugkrijgt. Als je dat vergelijkt met een andere PC, mist er dan niet het een en ander? :)

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
dit is op te lossen door "start", "uitvoeren", "cmd" <enter> te geven en dan tik je: (set path=%path%; "C:\Windows\System32")
Bij het laatste gedeelte laat je de ( en ) weg......

while ( !$succeed ) { $try++ }

Pagina: 1