Toon posts:

Videokaart "past" niet in het AGP slot.

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Eagletec LMR10 mainboard waar achter het AGP slot een elco zit, hierdoor past mijn videokaart (Radeon 9200SE) niet goed in het slot. Hij wordt er aan een kant uit gedrukt door deze elco.

Is er een "resizer" te koop waarmee ik het AGP slot iets kan verhogen zodat mijn videokaart er goed in kan krijgen? (en zoja, waar zijn deze te koop)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt een riserkaartje kopen. Dingen zijn waarschijnlijk duurder dan een nieuw mobo.
Ik kan me herinneren dat dit ook met een aantal ABIT planken ooit het geval was.
Abit heeft toen gezegd dat deze condensatoren gewoon verwijdert konden worden zonder problemen.
Misschien dat het ook bij eagletec het geval is.

Is die elco anders niet een klein stukje te verbuigen, zodat het wel past?

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon eraf knippen? Euh... die dingen zitten er toch niet voor de grap op?

Verbuigen gaat ook niet omdat ze direct op het mobo zitten, er zitten geen pootjes onder.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat je zou kunnen doen is een elco met dezelfde waarden maar met langere pootjes op die plek solderen en dan de elco naar beneden buigen zodat je kaart in het slot past. Je kan ook proberen om eens te draaien zonder die elco, maar je loopt dan kans dat je systeem instabiel wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens sommige forums zou de PC Dokter in Hilversum deze dingen verkopen. Kost een paar centen (wie weet wel meer dan dat videokaartje kost) maar het gaat me om het idee :)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:12

bonzz.netninja

Niente baffi

tja, voor 30 euro heb je nieuw mobo, dus de kosten/baten analyse mag weer uit de schuur worden getrokken

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

je kan ook gewoon die dingen eraf halen en snoertjes er tussen solderen en dan verder weg doen heb ik ook gedaan werkt perfect :Y)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, gewoon eraf solderen en met verlengdraadjes elders leggen danwel ombuigen.

Let wel: doe dit alleen als je weet hoe je met je soldeerbout moet omgaan. Vraag het anders aan je handige vader of een welwillend elektroboer :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jep, gewoon eraf solderen en met verlengdraadjes elders leggen danwel ombuigen.
Het enige wat je dan wellicht moet toevoegen is een klein c-tje van een paar pF om HF storing op de langere draadjes weg te filteren. Maar ik denk dat dit eigenlijk niet eens een issue is.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Nah ff geïlustreerd (tis dak nix te doen heb....)
Als 't dit stukje (hieronder aangegeven) is:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jotheman/videokaart.JPG
Dat kun je erafbreken, pas hier érg! mee op en zorg dat je niet teveel afbreekt o.i.d., maar dit is slecht extra stevigheid voor de kaart wanneer ie in het slot zit. Is het zo dat die Elco dan alsnog te hoog uitsteekt zul je idd moeten solderen of iets dergelijks... Maar ik denk laat 't ff weten, spaart je wellicht een hoop werk voor nix uit.

I see dead pixels...

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:23
jotheman schreef op 29 maart 2004 @ 21:53:
Nah ff geïlustreerd (tis dak nix te doen heb....)
Als 't dit stukje (hieronder aangegeven) is:
[afbeelding]
Dat kun je erafbreken, pas hier érg! mee op en zorg dat je niet teveel afbreekt o.i.d., maar dit is slecht extra stevigheid voor de kaart wanneer ie in het slot zit. Is het zo dat die Elco dan alsnog te hoog uitsteekt zul je idd moeten solderen of iets dergelijks... Maar ik denk laat 't ff weten, spaart je wellicht een hoop werk voor nix uit.
En vervolgens is je garantie weg... Maargoed, als je mobo nog geen jaar oud is misschien wel de makkelijkste oplossing, silicium kun je redelijk goed bewerken met een figuurzaag / klein ijzerzaagje :)

Maar je kan ook proberen 't ding van je mamaplank af te slopen en kijken wat'ie doet. Niet altijd zijn alle onderdelen 100% noodzakelijk, komt geregeld hier een topic voorbij over een angstige user die wat gemold heeft en op dezelfde PC vraagt of't kwaad kan... Mocht je een beetje handig zijn met solderen kun je'm trouwens het beste aan de achterkant vastmaken, meer ruimte en kortere draadjes. -Ooit- heeft er hier ook een hele how-to gestaan van een user die 6 condensators kapot zag ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• ProCal
  • Laatst online: 31-08-2023
FragFrog schreef op 30 maart 2004 @ 01:23:
[...]
Niet altijd zijn alle onderdelen 100% noodzakelijk, komt geregeld hier een topic voorbij over een angstige user die wat gemold heeft en op dezelfde PC vraagt of't kwaad kan...
Ja, want ik heb net perongeluk het draadje van mijn koeler losgetrokken van mijn AMD Athlon XP 2000+.

Denk je dat ie te heet wordt en dat het erg vee

Verwijderd

Als je niet veel soldeerkunsten hebt, kun je het t beste gewoon een mailtje sturen naar de moederbord fabrikant, kijken wat zij er van zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat stukje eraf breken helpt niet want die elco zit aan de andere kant (waar de moniror bus zit).

Mobo is trouwens een eagletec A10LMR, kan hier op internet nergens geen info over vinden. Hebben die gasten wel een homepage?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 10:57 ]

• deadinspace
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

FragFrog schreef op 30 maart 2004 @ 01:23:
En vervolgens is je garantie weg... Maargoed, als je mobo nog geen jaar oud is misschien wel de makkelijkste oplossing, silicium kun je redelijk goed bewerken met een figuurzaag / klein ijzerzaagje :)
Als je met je zaag door silicium gaat, dan zit je toch echt in het verkeerde deel van je videokaart :+

Printplaten zijn niet van silicium, maar (meestal) van een epoxy/fiber mix :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:36
Elco's zitten er vaak om een stabiele powerflow te generen. Weg halen kan dit negatief beinvloeden, dus dat zou ik niet doen, maar de elco vervangen door eentje met dezelfde waarde en nauwkeurigheid en die dan op zijn kant bevestigen is een kleine ingreep.

Bij veel moederbordfabrikanten kan je die elco's gewoon gratis aanvragen. Ik ken iemand die 60 mobo's voor nop op de kop heeft getikt met brakke elco's. Nu krijgt ie gratis een paar honderd van die dingen toegezonden :) Weekje solderen en dan verkoopt ie ze voor een leuk prijsje.

Dus als je een beetje kan solderen is het een vrij ongevaarlijke ingreep en gelijk de meest elegante. Zagen in je videokaart gaat natuurlijk nergens over :)

[ Voor 7% gewijzigd door Terror op 30-03-2004 12:16 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Ik had dit moederbord ook.. Dikke rotzooi is het. Had ik een videokaart gekocht paste hij niet net zoals bij jou. Een andere gehaalt van een ander merk en type. Yes hij paste.

Nu komt het gedonder. het AGp slot wat op dit moederbord zit is zo instabiel als de pest. De meeste videokaarten willen alleen maar op AGP 1x. zodra je ze hogerzet gaat hij vastslaan en dat soort dingen. Het vervelende is dat je de AGP rate alleen maar met een tooltje kan regelen die bij de AGP chipsetdrivers inzitten.

Er staat een lijst op het internet met videokaarten die wel en die niet werken. Heb hier zo de link niet. ben op stage nu.

Vannavond post ik wel ff wat meer info. Nog niks afbreken en slopen.

Mijn advies is gewoon als je het er voorover hebt ff een nieuw moederbord halen. Ik heb er 4 weken mee zitten kloten en proberen uit te vinden wat wel en wat niet werkte. :(

EDIT
ff weer wat links gevonden naar mijn oude topics op het C!T forum(Ik ben Richard16 daaro):
http://forum.computertota...?t=84958&highlight=m810lr

http://forum.computertota...t=102920&highlight=m810lr

De link met de lijst van videokaarten(Niet helemaal up to date maar ach):
http://radel.inet.net.nz/m810lmr.html

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 13:04 ]

Verwijderd

Verleng dergelijke draadjes alleen niet te lang - dat beinvloed nl. de filtering/stabiliteit.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 13:01:
Verleng dergelijke draadjes alleen niet te lang - dat beinvloed nl. de filtering/stabiliteit.
Klopt, maar als je een condensator wil kantelen is er niet meer dan een paar mm nodig.
Terror schreef op 30 maart 2004 @ 12:16:
Bij veel moederbordfabrikanten kan je die elco's gewoon gratis aanvragen. Ik ken iemand die 60 mobo's voor nop op de kop heeft getikt met brakke elco's. Nu krijgt ie gratis een paar honderd van die dingen toegezonden :) Weekje solderen en dan verkoopt ie ze voor een leuk prijsje.

Heej, ik heb wel voor die mobos moeten betalen ja :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het toch wat te riskant om in mijn mobo te gaan solderen (heb ik ook geen ervaring mee). Een nieuwe is mij te duur dus is de enige oplossing zo'n rizer kaartje. Die krengen zijn best nog wel duur (30 euro) maar toch goedkoper dan een mobo.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:36
Je kent vast wel iemand die eraan wil solderen :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• FragFrog
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 12:54:
Nu komt het gedonder. het AGp slot wat op dit moederbord zit is zo instabiel als de pest. De meeste videokaarten willen alleen maar op AGP 1x. zodra je ze hogerzet gaat hij vastslaan en dat soort dingen. Het vervelende is dat je de AGP rate alleen maar met een tooltje kan regelen die bij de AGP chipsetdrivers inzitten.
Verbaast me niks, AGP 1x kaarten lopen op een heel ander voltage dan AGP 4x / 8x kaartjes, en de meeste zijn maar heel matig backwards (en upwards) compatible, als ze het al zijn :+

TS: Locale electroboer even vragen, die wil dat vast wel even voor je doen. In je kaart zagen is uiteraard ook nog steeds een optie bij sommige kaarten, maar waarschijnlijk haal je dan idd een paar printbanen mee met je "epoxy/fiber mix" ;)

En ik maar denken dat't silicium was 8)7

Verwijderd

FragFrog schreef op 30 maart 2004 @ 14:28:
[...]
Verbaast me niks, AGP 1x kaarten lopen op een heel ander voltage dan AGP 4x / 8x kaartjes, en de meeste zijn maar heel matig backwards (en upwards) compatible, als ze het al zijn :+
het was een Geforce 4 MX 440 64 mb ddr, AGP 4x :Y) hetzelfde met een Nvidia Riva TNT 2 32mb. O-)

• FragFrog
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:44:
[...]

het was een Geforce 4 MX 440 64 mb ddr, AGP 4x :Y) hetzelfde met een Nvidia Riva TNT 2 32mb. O-)
Die GeForce kan voor zover ik weet niet eens op AGP 1x, bij die TNT2 moet je eerst 2 jumpers omzetten voor'ie op AGP1x loopt... Weet je zeker dat je tooltje klopt..? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net zo'n kaart besteld uit Engeland, 15 pond (plus 7 pond verzendkosten).
Valt gelukkig nog mee!
Pagina: 1