Ik ben laatst (ongeveer 3 week geleden) geopereerd, operatie duurde 3 uur. Ik heb toen ongeveer een week niet gegeten, en sindsdien (nu dus nog steeds) smaakt alles nog steeds niet zoals het hoort. Ik vroeg me af of dit nog steeds door de narcose kan komen (of misschien door de morfine, heb ik ongeveer een week gekregen). Heeft iemand ervaring hiermee?
Het kan door de morfine komen, van een narcose duurt het meestal een dag of twee (ik zou het moeten weten, ben tot nu toe 36 keer geopereerdOp zondag 17 december 2000 11:54 schreef aragorn het volgende:
Ik ben laatst (ongeveer 3 week geleden) geopereerd, operatie duurde 3 uur. Ik heb toen ongeveer een week niet gegeten, en sindsdien (nu dus nog steeds) smaakt alles nog steeds niet zoals het hoort. Ik vroeg me af of dit nog steeds door de narcose kan komen (of misschien door de morfine, heb ik ongeveer een week gekregen). Heeft iemand ervaring hiermee?
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Verschillende dingen, geboren met een vergroeid open ruggetje (ruggewervel niet compleet om een gedeelte van de zenuwen in de rug gesloten), vergroeingen aan voeten en linkerheup.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Verwijderd
Ik ben 4 maanden geleden geopereerd. Aan m'n kop welteverstaan.
Haartransplantatie gehad omdat ik geen zin had om kaal te worden. Daarbij snijden ze een hele strook haar uit je achterhoofd, en dat planten ze op je kalende kop.
Ik heb 3 maanden lang geen gevoel gehad in mijn achterhoofd, omdat bij het wegsnijden van dat haar er ook zenuwbanen worden doorgesneden. Maar sinds vorige maand voel ik er weer wel.
Wat ik probeer te zeggen is dus dat zoiets zijn tijd nodig heeft. Je zal je smaak best wel weer terug krijgen.
Ik neem aan dat de dokters dat ook zeggen?
Haartransplantatie gehad omdat ik geen zin had om kaal te worden. Daarbij snijden ze een hele strook haar uit je achterhoofd, en dat planten ze op je kalende kop.
Ik heb 3 maanden lang geen gevoel gehad in mijn achterhoofd, omdat bij het wegsnijden van dat haar er ook zenuwbanen worden doorgesneden. Maar sinds vorige maand voel ik er weer wel.
Wat ik probeer te zeggen is dus dat zoiets zijn tijd nodig heeft. Je zal je smaak best wel weer terug krijgen.
Ik neem aan dat de dokters dat ook zeggen?
Hebben ze niet gezegd, maar ik ga er inderdaad wel vanuit. Ik was alleen benieuwd of het door de narcose kon komen of door iets anders. Het gaat nu trouwens zowiezo al beter, vergeleken met bijv. vorige week
Door de morfine, lijkt mij tenminste het meest waarschijnlijk. Bij mijn weten werkt dit in op je centrale zenuwstelsel, en ook op je spijsverteringsstelsel (alhoewel de invloed op je smaakpapillen mij onbekend is).
Maar of het nu nog een rol zou kunnen spelen?
Psychosomatische factoren zijn wellicht ook mogelijk.
Ik zou er wat meer over moeten kunnen vertellen, maar helaas, ik durf het momenteel niet met zekerheid te zeggen. En mijn eigen ervaring met narcose dateert van mijn 4e of 5e of zo...
Maar of het nu nog een rol zou kunnen spelen?
Psychosomatische factoren zijn wellicht ook mogelijk.
Ik zou er wat meer over moeten kunnen vertellen, maar helaas, ik durf het momenteel niet met zekerheid te zeggen. En mijn eigen ervaring met narcose dateert van mijn 4e of 5e of zo...
Pagina: 1