Toon posts:

[XP] PC is onbruikbaar na inloggen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een raar probleem (voor mij dan) en ik hoop dat iemand van jullie een oplossing heeft :)
Uit het niets stopte mijn computer er gisteren mee, dat wil zeggen ik startte opnieuw op (nee, niet iets geinstalleerd) en ik kom wel gewoon in windows alleen kan dan niets meer.
Als ik over de taakbalk ga is er alleen een zandlopertje te zien, en ik kan niets aanklikken. geen icoontjes en geen start.
Daarnaast doet ook ctrl alt del niets.
Het enige wat werkt is mn computer uitzetten en booten in safe mode. dan heb ik in ieder geval internet.

Ik kan mn computer natuulijk leeggooien en opnieuw win installeren maar dat doe ik liever nog niet.

Ik heb het vermoeden dat er een virus opzit, maar ik kan norton niet draaien en ook een van de gratis online virusscanners doen het allemaal niet.

Iemand dit wel eens meegemaakt en een mogelijke oplossing of zeggen jullie allemaal wat ik denk: dat wordt leeggooien :'( 8) ?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:35

SkyStreaker

Move on up!

Als je voortaan eerst even een duidelijker topictitel bedenkt ;)...

Zit je PC vol stof - ff schoonzuigen ?
Heb je nieuwe hardware geinstalleerd - ff verwijderen?
Heb je je BIOS al ge-reset?

Probeer deze dingen eens :)

[ Voor 55% gewijzigd door SkyStreaker op 29-03-2004 18:53 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 10:25
Probeer anders eens de repair optie op de cd-rom van WinXP, dat wil zkr nog weleens helpen. en anders tijdens het booten F8 inrammen, dan laatste goede config kiezen.. misschien dat dat werkt :)

succes iig :)

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:35
of f8 en dan veilige modus met netwerkondersteuning.
als je breedband hebt (chello of adsl via je ethernet kaart)
kun je nog vrolijk op internet en kun je online virus scannen

/offtopic

niet dat ik zeg dat internet buiten je ethernetkaart geen breedband is.
maar "snel" internet is meestal via ethernet kaarten en niet via die Kl*te usb prutsdingen ;) :D

[ Voor 35% gewijzigd door FireDrunk op 29-03-2004 18:58 ]

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Allereest: SORRY voor mn duidelijke topic haha sorry was ik even vergeten 8)7
Ik heb veilige modus en online virusscan al gedaan, helpt niet
Ik heb nog geen repair optie gedaan van windows omdat ik sata draai en ik op het moment de drivers even niet heb:) En ik heb alles verder ook al gedaan, behalve mn bios update.. Ik zal het even proberen:)
Bedankt alvast!

Repair optie heb ik dus niet gedaan omdat ik met sata schrijven draai en ik niet precies weet hoe ik ze daarna weer goed moet krijgen. ben ik vorige x toch gauw 2 weken mee bezig geweest B)

Ff bios update proberen!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb jij heel toevallig meerdere virusscanners geinstalleerd? Bijv: Norton en Panda

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 19:02:
Allereest: SORRY voor mn duidelijke topic haha sorry was ik even vergeten 8)7
Ik heb veilige modus en online virusscan al gedaan, helpt niet
Ik heb nog geen repair optie gedaan van windows omdat ik sata draai en ik op het moment de drivers even niet heb:) En ik heb alles verder ook al gedaan, behalve mn bios update.. Ik zal het even proberen:)
Bedankt alvast!

Repair optie heb ik dus niet gedaan omdat ik met sata schrijven draai en ik niet precies weet hoe ik ze daarna weer goed moet krijgen. ben ik vorige x toch gauw 2 weken mee bezig geweest B)

Ff bios update proberen!
Als de sata drivers bij de eerste install al zijn geinstalleerd hoeft het nu toch niet meer? xp repareert alleen maar en verder behoud je toch gewoon alles :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee als je repair wilt doen en je hebt sata moet je wel de drivers installeren anders herkent hij geen HD's, tenminste ik probeerde het net en toen zei hij dat :D

Ik heb maar 1 virusscan, norton 2004, maar die doet dus niets meer.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb btw bios update geprobeert --> helaas niet :'(

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:35

SkyStreaker

Move on up!

Volgende keer de edit knop gebruiken ipv 2 posts vlak achter elkaar :)

In veilige modus, gebeurt daar precies hetzelfde? Gebeurde het trouwens NADAT je de SATA-drivers had geinstalleerd of daarvoor al?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit - verder, maak eens een nieuwe user aan (in safemode) en kijk eens ofdat daarmee het probleem ook is? :)

Verwijderd

Topicstarter
In veilige modus doet de computer het gewoon goed eigenlijk, natuurlijk wel met alle beperkingen van dien, maar het werkt:)

Ik heb net een nieuwe user aangemaakt, maar inloggen met die nieuwe user doet hij helemaal niet. verder dan het inlogscherm kom ik dan niet...

Het wordt waarschijnlijk leeggooien?

• elevator
  • Niet online

elevator

Staat er ook niets in je eventlog dan? Verder - CTRL+ALT+DEL werkt niet, werkt ctrl+shift+esc misschien?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

komt me bekend voor..

toevallig ad-aware gedraaid voordat het probleem begon??
zo ja.. controleer even (in veilige modus) met REGEDIT.EXE de volgende keys

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WinSock2\Parameters\Protocol_Catalog9\

hieronder staan sleutels genaamd (00000000001, 000000000002, etc)

dubbelklik op de packedcatalogitem en als er allemaal het volgende
%SystemRoot%\system32\mswsock.dll

staat dan kun je in iedergeval dat probleem uitsluiten. staat er iets anders
dan wijzig het terug naar het bovenstaande.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op 30 maart 2004 @ 21:53:
komt me bekend voor..

toevallig ad-aware gedraaid voordat het probleem begon??
zo ja.. controleer even (in veilige modus) met REGEDIT.EXE de volgende keys

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WinSock2\Parameters\Protocol_Catalog9\

hieronder staan sleutels genaamd (00000000001, 000000000002, etc)

dubbelklik op de packedcatalogitem en als er allemaal het volgende
%SystemRoot%\system32\mswsock.dll

staat dan kun je in iedergeval dat probleem uitsluiten. staat er iets anders
dan wijzig het terug naar het bovenstaande.
Klonk heel mooi van je:) Ik dacht dat wordt em, maar helaas stond het er bij mij goed... dus dit is miijn probleem niet. Toch bedankt!
Had btw ook geen ad-ware gedraait.

Enn elevator, ook ctrl+shift+esc werkt niet :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 19:22 ]

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ook niks extra bij Start -> uitvoeren -> msconfig?

Verwijderd

Topicstarter
VB_programmer schreef op 01 april 2004 @ 10:06:
Ook niks extra bij Start -> uitvoeren -> msconfig?
Daar kan ik dus alleen in safe mode in, want in gewone mode kan ik nergens bij, ik kan niet eens start aanklikken. In safe mode staat alles wel normaal (voor safe mode dan :P )

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:57
delete je profile in veilige modus eens en probeerd dan nog eens in te loggen...
profile vind je hier:

%:\documents and setting\%username%

waarvan je %username% dus moet verwijderen ;) dan heeft bij mij geholpen...

[edit]
wel niets als die gebruiker in safemode inloggen anders kunnen je natuurlijk niet alles deleten ;)

[ Voor 20% gewijzigd door X-Rey op 01-04-2004 11:25 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 23:18

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ok dit klinkt heel vreemd maar heb je kaspersky installed staan ?

ik had pcies hetzelfde probleem namelijk, en toen ik in safemode kaspersky uninstall deed, en weer bootte was het probleem weg :P

hoop dat je er wat aan hebt

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op 01 april 2004 @ 11:27:
ok dit klinkt heel vreemd maar heb je kaspersky installed staan ?

ik had pcies hetzelfde probleem namelijk, en toen ik in safemode kaspersky uninstall deed, en weer bootte was het probleem weg :P

hoop dat je er wat aan hebt
Ik heb geen kaspersky installed. Ook via veilige modus mn profiel deleten hielp niet. Ik heb het idee dat het toch leeggooien wordt :'( ;)

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je van plan bent je PC leeg te gooien, zou je (na het maken van een backup) eerst het volgende nog eens kunnen proberen:

- Verwijder in Safemode alle firewalls, anti-virus software en andere 'optimaliseer' utilities
- Draai 'WinsockXpFix' uit de Windows Operated Systems FAQ
- Gooi in je device manager alle apparaten weg - als ie vraagt om te rebooten net zolang 'Nee' geven tot je device manager helemaal leeg is, en vervolgens rebooten.

Je hebt dan een kleine kans dat een en ander weer functioneert (of helemaal kapot is :P )

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 04 april 2004 @ 21:20:
Als je van plan bent je PC leeg te gooien, zou je (na het maken van een backup) eerst het volgende nog eens kunnen proberen:

- Verwijder in Safemode alle firewalls, anti-virus software en andere 'optimaliseer' utilities
- Draai 'WinsockXpFix' uit de Windows Operated Systems FAQ
- Gooi in je device manager alle apparaten weg - als ie vraagt om te rebooten net zolang 'Nee' geven tot je device manager helemaal leeg is, en vervolgens rebooten.

Je hebt dan een kleine kans dat een en ander weer functioneert (of helemaal kapot is :P )
Hij is inderdaad helemaal kapot gegaan er van:) Nee hij deed gewoon niets meer, dus ik heb hem nu leeggegooid en alles opnieuw geinstalled. Toch bedankt iedereen, ik ga het weer een tijdje proberen :P
Pagina: 1