[win2k3] Harddisk word niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 12:15
(jarig!)
Ik heb hier een swapdrive die ik gebruik om bestanden te backuppen en/of uit te wisselen. Hij hangt dus in een swap-rack, maar los aangesloten werkt het ook niet.

hiervoor gebruikte ik altijd win2k PRO, en de harde schijf, een Quantum Fireball EX1 12.7 gig werd altijd perfect herkend (ook nog steeds op andere pc's) maar sindsdien ik nu Windows 2003 Server Enterprise draai, herkent hij de schijf niet meer.

Na flink wat research op google en op andere plekken kom ik er toch niet uit, ook drivers zijn niet beschikbaar voor deze schijf.
Van de maxtor site (De Harddisk devisie van Quantum is overgenomen door maxtor):

Quantum® ATA hard drives are tested under all commonly used operating systems and no special software drivers are provided by Maxtor. In the event that an updated or replacement driver is required, it will need to be provided by the manufacturer of your host-adapter manufacturer, system manufacturer, or by your operating system vendor. If in doubt, consult with the manufacturer of your respective operating system.
Hij ziet de schijf echter wel in de bios en onder device manager --> Diskdrives word hij gewoon herkent, ALLEEN er staat dan onder proporties: RAW data
Het lijkt er dus op dat Win2k3 de schijf niet goed aanstuurt

Specs:
AMD 3200+ (oc van 2600 naar 3200)
512 mb ram twinmos (fsb: 193 ipv. 166)
ASUS K7N8X-Deluxe mobo
2*120 gig S-ATA maxtor Raid 0
SWAP (met schijf die niet liev is ;) )
Floppy en dvd en cd-rom drive

[ Voor 25% gewijzigd door IFASS op 29-03-2004 18:50 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
kick :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38
Start - > Run -> DiskMgmt.Msc

Hoe staat ie daar ? Misschien moet je 'm eerst nog initialiseren o.i.d. Is het trouwens geen dynamische disk, die je eerst moet importeren ?

• IFASS
(jarig!)
het is geen dynamische disk iig.

ik moet ff geez kicken, (hij heeft de swap atm.) dan kan ik het even uitproberen

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:38
Hmm vandaag ook Win2k3 ES erop gezet en een van de schijven vond ie niet omdat bij de installatie een van de schijven er niet in zat.
Gelukkig is hij te goed beveiligd. Oplossing voor mij was een drive letter aan de schijf hangen en toen werkte alles weer

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
cardinal808 schreef op 30 maart 2004 @ 22:31:
Hmm vandaag ook Win2k3 ES erop gezet en een van de schijven vond ie niet omdat bij de installatie een van de schijven er niet in zat.
Gelukkig is hij te goed beveiligd. Oplossing voor mij was een drive letter aan de schijf hangen en toen werkte alles weer
hoe heb je dat gedaan, als ik vragen mag?

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
diskmanagement / schijfbeheer op starten

rechtermuizen op de "rauwe" partitie....... stationsletter en pad wijzigen?

vrij logisch lijkt mij? althans, om zo'n optie te vinden ;) f1 wil ook wonderen doen trouwens :Z

[ Voor 7% gewijzigd door cavey op 31-03-2004 09:24 ]

• IFASS
(jarig!)
ifass & geez:
thx _/-\o_

we snapten er niets van, bleek het zo simpel te zijn |:(
Pagina: 1